ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Ξεκινά η υλοποίηση του έργου για το ψηφιακό σχολείο

Τι δήλωσε ο Υπουργός Παιδείας

ΚΥΠΕ

Ξεκινά η υλοποίηση του Έργου για την Αγορά Υπηρεσιών «που θα μας οδηγήσει στο Ψηφιακό Σχολείο», ανακοίνωσε, σε σημερινή διάσκεψη Τύπου με θέμα την αξιοποίηση της ψηφιακής τεχνολογίας στην εκπαίδευση και τη μετάβαση στο ψηφιακό σχολείο, ο Υπουργός Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας Πρόδρομος Προδρόμου.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας, στο πλαίσιο της συνέντευξης, ο κ. Πρόδρομου αναφερόμενος στον σχεδιασμό για τη δημιουργία περισσότερων από 6.000 αιθουσών διδασκαλίας σημείωσε ότι «είμαι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσω ότι μετά από όλες τις απαραίτητες προεργασίες ξεκινά η υλοποίηση του Έργου για την Αγορά Υπηρεσιών που θα μας οδηγήσει στο Ψηφιακό Σχολείο».

«Συγκεκριμένα, έχει προκηρυχθεί ο διαγωνισμός προσφορών που έχει ως αντικείμενο την εξασφάλιση υπηρεσιών σε όλο το φάσμα της δημόσιας εκπαίδευσης, οι οποίες περιλαμβάνουν την: Παροχή και εγκατάσταση ψηφιακού εξοπλισμού -συμπεριλαμβανόμενης της διαχείρισης, επισκευής και τυχόν αντικατάστασης, Διαχείριση του Λογισμικού, Διαχείριση των Τοπικών Δικτύων, Παροχή άμεσης τεχνικής βοήθειας σε πραγματικό χρόνο», πρόσθεσε.

Πρόκειται, συνέχισε ο κ. Προδρόμου, για ένα έργο που με την ολοκλήρωσή του θα μεταμορφώσει την εκπαιδευτική πραγματικότητα και την καθημερινότητα, υλοποιώντας αυτό που θα μπορούσε να αποκαλέσουμε «ψηφιακό σχολείο».

«Συνολικά θα δημιουργηθούν περίπου 6.600 αίθουσες διδασκαλίας. Εκτός από ηλεκτρονικό υπολογιστή σε κάθε αίθουσα, προβλέπονται: Βιντεοπροβολέας (όπου τυγχάνει εφαρμογής), Κατάλληλη συσκευή «έξυπνης» τηλεόρασης (65’’), όπου χρειάζεται, Ατομικά μικρόφωνα, Ομαδικά μικρόφωνα, Βιντεοκάμερες (για την παρουσίαση ασκήσεων, πειραμάτων ή άλλων εκπαιδευτικών προγραμμάτων), Ηλεκτρονικές πινακίδες γραφής με πενάκι-graphic tablet (όπου τυγχάνει εφαρμογής)», συμπλήρωσε.

Για το έργο αυτό, συνέχισε ο κ. Προδρόμου, η Κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΠΑΝ) θα επενδύσουν ποσό 11 εκατ. ευρώ, ενώ κατά το μεγαλύτερο μέρος που αντιστοιχεί σε 9 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Σχέδιο και θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (Σ.Α.Α.) της Ε.Ε.

«Πέραν της υλικοτεχνικής υποδομής στο Σ.Α.Α. έχει υποβληθεί και ολοκληρωμένη πρόταση για την ψηφιακή αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, με: αναπροσαρμογή των Αναλυτικών Προγραμμάτων, παραγωγή κατάλληλου υποστηρικτικού υλικού, επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Προβλέπεται επίσης στην πρόταση του ΥΠΠΑΝ στο Σ.Α.Α. και ένα πρόγραμμα επιχορήγησης περίπου 14 χιλιάδων μαθητών/μαθητριών για την απόκτηση ατομικής ψηφιακής συσκευής», σημείωσε.

Αναφορικά με την πρόοδο που σημειώθηκε κατά το 2019-20 και 2020-21, ο κ. Προδρόμου ανέφερε ότι «ήδη από την προηγούμενη σχολική χρονιά άρχισε μια διαδικασία αξιοποίησης της ψηφιακής τεχνολογίας στην εκπαίδευση, στην οποία έγιναν στη διάρκεια του παρόντος σχολικού έτους, 2020-21, μεγάλα βήματα προόδου».

Συγκεκριμένα, είπε, «σήμερα μπορούμε να σημειώσουμε ότι: Ολοκληρώθηκε, σε συνεργασία με την ΑΤΗΚ, η αναβάθμιση της σύνδεσης στο Διαδίκτυο και η βελτίωση εσωτερικών δικτύων σε όλα τα σχολεία. Σε περισσότερα από 400 σχολεία έγιναν εργασίες αναβάθμισης, ούτως ώστε όχι απλώς να είναι συνδεδεμένα στο Διαδίκτυο, αλλά να έχουν δυνατότητες λειτουργίας τηλεκπαίδευσης, Παραχωρήθηκαν στα σχολεία 3.755 συσκευές ηλεκτρονικών υπολογιστών, Εγκαταστάθηκαν 770 βιντεοπροβολείς, Παραχωρήθηκαν σε σχολεία 12.200 ηλεκτρονικές συσκευές τύπου ταμπλέτας προκειμένου να μπορούν να διατεθούν σε μαθητές/μαθήτριες που τις χρειάζονται, Διατέθηκαν δωρεάν μέσω των σχολείων 4.100 κάρτες πρόσβασης στο Διαδίκτυο για παιδιά που δεν είχαν πρόσβαση από το σπίτι τους».

«Παραχωρείται οικονομική ενθάρρυνση (χορηγία 200 ευρώ) για την αγορά προσωπικού φορητού ηλεκτρονικού υπολογιστή σε 2.700 εκπαιδευτικούς, προκειμένου να χρησιμοποιείται και για σκοπούς διδασκαλίας. Αυτή τη στιγμή έχουμε περισσότερους από 110 χιλιάδες (111.243) ενεργοποιημένους λογαριασμούς στην πλατφόρμα «Office 365» που χρησιμοποιείται από το ΥΠΠΑΝ για σκοπούς εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Ενώ πέραν της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης το σύνολο του μαθητικού πληθυσμού και των εκπαιδευτικών με αυτό τον τρόπο μπορεί να συμμετέχει σε σεμινάρια, επιμορφώσεις, συνέδρια κ.ο.κ.», συμπλήρωσε.

Ο Υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε, επίσης, και στο Σύστημα Ηλεκτρονικής Διοίκησης των Σχολικών Μονάδων.

Όπως επισήμανε, «Στο πλαίσιο συγχρηματοδότησης από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης προχωρά το «Σύστημα Υπηρεσιών Υποστήριξης», το οποίο αφορά στην Ηλεκτρονική Διοίκηση του σχολικού συστήματος. Πρόκειται για ένα Έργο με συνολική δαπάνη πέραν των 30 εκατ. ευρώ που θα αλλάξει ολοκληρωτικά την καθημερινή σχέση όλων των συντελεστών της εκπαίδευσης (εκπαιδευτικών, μαθητών και μαθητριών και γονέων και κηδεμόνων) με το σχολείο».

«Με την ενεργοποίηση της Ηλεκτρονικής Διοίκησης όλες οι απαραίτητες εργασίες θα μπορούν να γίνονται ηλεκτρονικά και οι ενδιαφερόμενοι θα έχουν ανά πάσα στιγμή πρόσβαση σε όλες τις πληροφορίες σχετικά με τη φοίτηση ή άλλα παρεμφερή θέματα. Το έργο περιλαμβάνει την προμήθεια και ανάπτυξη συσκευών (hardware) και λογισμικού (software), όπως και υπηρεσιών συντήρησης και λειτουργίας. Η υλοποίηση του Έργου ξεκινά εντός του 2022 και προβλέπεται ότι τον Σεπτέμβριο 2023 θα είναι διαθέσιμο και θα τεθεί σε εφαρμογή», πρόσθεσε.

Κλείνοντας, ο Υπουργός Παιδείας εξέφρασε τις ευχαριστίες του στους υπηρεσιακούς του ΥΠΠΑΝ και στο Υφυπουργείο Έρευνας, Καινοτομίας και Ψηφιακής Πολιτικής και ιδιαίτερα στον Υφυπουργό Κυριάκο Κόκκινο για τη στενή συνεργασία και τη συνεχή υποστήριξη τόσο στο δύσκολο διάστημα που είχαμε να διαχειριστούμε την πανδημία όσο και για τον σχεδιασμό με στόχο τη μετάβαση στο ψηφιακό σχολείο.

Κοινωνία: Τελευταία Ενημέρωση

X