ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Οι πιλότοι «περιφρονούν» μισθό 11,500 ευρώ τον μήνα

Ψάχνει με το «φανάρι» το Τμήμα Δασών

Τέταρτο πιλότο ψάχνει το Τμήμα Δασών για τα αεροπλάνα πυρόσβεσης που διαθέτει, καθώς του ενός έχει λήξει η σύμβαση, γι’ αυτό προκηρύχθηκε προσφορά για αγορά υπηρεσιών. Ωστόσο, φαίνεται ότι είναι δύσκολο το εγχείρημα, καθώς αναζητούνται πιλότοι από το εξωτερικό, λόγω της μη ύπαρξης πιλότων στην Κύπρο. Κατά συνέπεια, το πακέτο που θα προταθεί σε έναν ξένο πιλότο, πρέπει να είναι ιδιαίτερα ελκυστικό.

Όπως ανέφερε στο 24News ο Διευθυντής του Τμήματος Δασών, Χαράλαμπος Αλεξάνδρου, πραγματοποιήθηκε μια πρώτη φάση προσφοράς, ωστόσο δεν εκδηλώθηκε ενδιαφέρον. Ως εκ τούτου, εξασφαλίστηκε έγκριση για προκήρυξη νέας προσφοράς με διαπραγμάτευση, καθώς παραμένει ανοιχτό το ενδεχόμενο κάποιος πιλότος να ζητήσει περισσότερα χρήματα. Η διαπραγμάτευση δίνει την δυνατότητα για εξεύρεση της χρυσής τομής, όσον αφορά την οικονομική πτυχή του θέματος, για περισσότερες πιθανότητες επιτυχίας στην αγορά υπηρεσιών πιλότου.

Όπως εξήγησε ο κ. Αλεξάνδρου, την μονάδα απαρτίζουν ο Αρχιπιλότος και τρεις πιλότοι, με τον αριθμό τους να ανέρχεται συνολικά στους τέσσερις. Αυτή την στιγμή, υπάρχουν τρεις πιλότοι και γίνονται προσπάθειες για την εξεύρεση του τέταρτου. Ωστόσο, ακόμα και με τρεις πιλότους, ο Διευθυντής του Τμήματος Δασών διαβεβαίωσε ότι η επιχειρησιακή ικανότητα θα είναι σε καλό επίπεδο, αλλά σίγουρα όχι στο επίπεδο ετοιμότητας που θα εξασφάλιζε η απαρτία της μονάδας. Όσο για την δουλειά των πιλότων, αυτή χωρίζεται σε δωδεκάωρες βάρδιες, από τις 07:30π.μ., μέχρι τις 19:30μ.μ., επί καθημερινής βάσεως, ενώ οι πιλότοι δουλεύουν μια μέρα και την επόμενη έχουν κενό. Αυτό το ωράριο διασφαλίζει την διαθεσιμότητα των αεροπλάνων ανά πάσα στιγμή.

Πιλότοι από το εξωτερικό, ιλιγγιώδεις μισθοί

Η έλλειψη πιλότων από την Κύπρο, οδηγεί το Κράτος στην αγορά υπηρεσιών από ξένους πιλότους, γεγονός που αυξάνει κατακόρυφα το κόστος. Ως παράδειγμα, ο κ. Αλεξάνδρου μας ανέφερε ότι το Τμήμα στελεχώνεται, μεταξύ άλλων, και από έναν πιλότο από την Αυστραλία. Για να παρέχει τις υπηρεσίες του στο Κράτος, αυτό οφείλει να του παραχωρήσει έναν μισθό ανάλογο με αυτόν που θα λάμβανε στην χώρα του.

Άλλος ένας παράγοντας που αυξάνει το κόστος, είναι το ότι το προσφερόμενο συμβόλαιο είναι διάρκειας έξι μηνών, αντί ενός έτους.
«Ξηρασία» παρουσιάζει η κυπριακή αγορά, όσον αφορά τον τομέα, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει η δυνατότητα για κάλυψη των θέσεων με Κύπριους πιλότους. Ο κ. Αλεξάνδρου είπε ότι είχαν προσληφθεί δύο άτομα για μόνιμη απασχόληση, με τον ένα, ωστόσο, να κρίνεται ως ακατάλληλος και να απολύεται.

Τώρα έχουν δημιουργηθεί δύο νέες θέσεις εργασίας για προσωπικό μόνιμης απασχόλησης, ενώ μαζί με την θέση του απολυθέντος πιλότου, οι θέσεις για μόνιμη απασχόληση ανέρχονται στις τρεις. Καταβάλλονται οι προσπάθειες για να πληρωθούν αυτές οι θέσεις, οι οποίες υπάγονται στις μισθοδοτικές κλίμακες Α9, Α11 και Α12, οι οποίες αναβαθμίστηκαν για να καταστούν όσο το δυνατόν πιο ελκυστικές οι θέσεις εργασίας για το μόνιμο προσωπικό, που θα λύσει το πρόβλημα των ιλιγγιωδών μισθών και της αγοράς υπηρεσιών.

Κοινωνία: Τελευταία Ενημέρωση