ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

ΕΤΕΚ: «Όχι» στη διακίνηση ιδιωτικών οχημάτων στη Μακαρίου μετά την ανάπλαση

Το ΕΤΕΚ καλεί τους αρμόδιους να μην προχωρήσουν σε ανατροπή του αρχικού σχεδιασμού κυκλοφορίας

ΚΥΠΕ

Το ΕΤΕΚ με ανακοίνωση του, καλεί τους αρμόδιους να μην προχωρήσουν σε ανατροπή του αρχικού σχεδιασμού κυκλοφορίας στην ανάπλαση της λεωφ. Μακαρίου Γ’ και να μην επιτραπεί η διακίνηση ιδιωτικών οχημάτων.

Όπως αναφέρει, στον αρχικό σχεδιασμό του τμήματος της λεωφόρου, μεταξύ της συμβολής με τις λεωφόρους Σπύρου Κυπριανού και Διγενή Ακρίτα και της συμβολής με τη λεωφόρο Ομήρου, προνοείτο η πεζοδρόμηση της λεωφόρου με μικτή χρήση από λεωφορεία, μέσω της δημιουργίας πλατιών πεζοδρομίων και δρόμου με λεωφορειολωρίδες διπλής κατεύθυνσης.

Σύμφωνα, προσθέτει, με τις αναφορές σε πρόσφατα δημοσιεύματα, φαίνεται να έχει τεθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο Λευκωσίας, θέμα διαφοροποίησης των αρχικών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων και ειδικότερα του ενδεχόμενου μονοδρόμησης του προαναφερόμενου τμήματος της Μακαρίου Γ`, ώστε να επιτραπεί και η διακίνηση ιδιωτικών οχημάτων.

Το ΕΤΕΚ, επισημαίνει ότι μια τέτοια κίνηση παρεκκλίνει ουσιαστικά από τις πρόνοιες του Ολοκληρωμένου Σχεδίου Κινητικότητας Λευκωσίας (ΟΣΚΛ), αλλά και από τις αρχές βιώσιμης κινητικότητας και σύγχρονου σχεδιασμού οδικών δικτύων στα αστικά κέντρα των πόλεων γενικότερα.

Ταυτόχρονα, σημειώνει πως τυχόν υλοποίηση του υπό συζήτηση ανασχεδιασμού, θα καταργήσει την αμφίδρομη διαδρομή των λεωφορειολωρίδων δυσχεραίνοντας σημαντικά τις διαδρομές των λεωφορείων και συνεπώς τη λειτουργία των δημόσιων μεταφορών εντός του κέντρου της πόλης.

Αναφέρει ότι σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες για την ανάπλαση των αστικών κέντρων των πόλεων, ακολουθείται η προσέγγιση του περιορισμού της χρήσης του ιδιωτικού αυτοκινήτου, μέσω της προώθησης της ενεργής διακίνησης και ειδικότερα της ενθάρρυνσης της πεζοπορίας, της ποδηλασίας και της χρήσης μέσων μαζικής μεταφοράς έναντι της χρήσης του ιδιωτικού αυτοκινήτου.

«Στο πλαίσιο αυτό, η υπό συζήτηση διαφοροποίηση των αρχικών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, δεν μπορεί παρά να αντίκειται στις βασικές αρχές της βιώσιμης κινητικότητας και να αποτελεί βήμα προς τα πίσω», προστίθεται.

Επίσης, το ΕΤΕΚ αναφέρει ότι τυχόν ανατροπή του αρχικού σχεδιασμού, ώστε να επιτρέπεται η διακίνηση ιδιωτικών αυτοκινήτων, πέραν των οχημάτων των κατοίκων της περιοχής και τροφοδοσίας, θα αποτελέσει ένα δεδομένο που δύσκολα θα μπορεί να ανατραπεί.

Ταυτόχρονα, σημειώνει πως η εν λόγω διαφοροποίηση δύναται να επιβαρύνει την τροχαία κίνηση στη συμβολή της Λεωφόρου Μακαρίου Γ` με τις λεωφόρους Σπύρου Κυπριανού και Διγενή Ακρίτα.

Επιπρόσθετα, τονίζεται ότι το όλο έργο αφορά στην ανάπλαση του εμπορικού τριγώνου Μακαρίου Γ` – Στασικράτους – Ευαγόρου και συγχρηματοδοτείται από το Ταμείο Συνοχής της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), βάσει του άξονα προτεραιότητας που αφορά την προώθηση βιώσιμων μεταφορών και τη μείωση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

Το Επιμελητήριο καλεί τέλος, τους αρμόδιους να εξετάσουν τις επιπτώσεις που θα έχει η ανατροπή του αρχικού σχεδιασμού για τους πολίτες και τους επισκέπτες του αστικού κέντρου της Λευκωσίας και για το μέλλον των βιώσιμων μεταφορών στη χώρα μας γενικότερα και να προχωρήσουν στην ολοκλήρωση του έργου βάσει του αρχικού σχεδιασμού, προς όφελος των κατοίκων της πόλης και της κοινωνίας.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Κοινωνία: Τελευταία Ενημέρωση

X