ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Σχεδόν διπλάσιες τιμές αεροπορικών εισιτηρίων σε μόλις έναν μήνα

Πού σκαρφάλωσε το κόστος τον Ιούνιο

Μέχρι και τα τέλη αεροδρομίων προβάλλουν οι αεροπορικές εταιρείες για να δικαιολογήσουν τις τιμές των εισιτηρίων, οι οποίες έχουν φτάσει σχεδόν σε δυσπρόσιτα επίπεδα, με την Υπουργό Μεταφορών, να αντικρούει αυτό το επιχείρημα. Την ίδια ώρα, κι ενώ η Βασιλική Αναστασιάδου ξεκαθαρίζει πως το κράτος δεν μπορεί να παρέμβει στην διαμόρφωση των τιμών, διανύουμε έναν ακριβό Ιούνιο, με τιμές μέχρι και διπλάσιες σε διάστημα μόλις ενός μήνα. 

Τα τέλη αεροδρομίου

Όπως αναφέρεται στο ρεπορτάζ της Μαρίας Ηρακλέους στην «Καθημερινή», παράγοντες από την αγορά αερομεταφορών έκαναν λόγο και για το κόστος των τελών αεροδρομίων, και τον ρόλο τους στην τελική διαμόρφωση της τιμής του αεροπορικού εισιτηρίου. Για το θέμα τοποθετήθηκε και ο επιχειρηματικός σύνδεσμος Κύπρου- Ελλάδας ο οποίος ζήτησε να μειωθούν οι φόροι στα αεροδρόμιο για τα δρομολόγια Κύπρου- Ελλάδας, ως τρόπος μείωσης της τελικής τιμής του εισιτηρίου. «Δεν θεωρούμαστε ακριβό αεροδρόμιο» σχολίασε η Υπουργός Μεταφορών και σημειώνει ότι το τέλος αεροδρομίου Λάρνακας και Πάφου αφορά ένα πολύ μικρό ποσοστό της τάξης του 5% στο τελικό κόστος του εισιτηρίου και άρα δεν είναι καθοριστικός παράγοντας στην διαμόρφωση της τιμής.

Ακριβός Ιούνιος

Επίσημα στοιχεία από το Υπουργείο Οικονομικών για τις μεταβολές του δείκτη αεροπορικών μεταφορών επιβατών δείχνουν ότι το κόστος των εισιτηρίων προς Αθήνα και Θεσσαλονίκη, πέραν της αναμενόμενης εποχικότητας παρουσιάζει τον Ιούνιο σημαντική αύξηση. Σύμφωνα με τους πίνακες, το εισιτήριο για Αθήνα πλησιάζει τα 400 ευρώ τον Ιούνιο, σε σχέση με 230 ευρώ τον προηγούμενο μήνα, ενώ το κόστος είναι σχεδόν διπλάσιο σε σχέση με τον Γενάρη του 2018. Σε επίπεδο των τελευταίων 18 μηνών οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων ήταν στα χαμηλότερα επίπεδα, Σεπτέμβριο, Οκτώβριο και Νοέμβριο.

Στην περίπτωση της Θεσσαλονίκης τα αεροπορικά εισιτήρια κοστίζουν κάπως λιγότερο και φθάνουν μέχρι τα 350 ευρώ τον Ιούνιο του 2019. Το ποσό αυτό είναι εκατό ευρώ περισσότερα σε σχέση με τον Μάιο ενώ είναι ακριβότερα και σε σχέση με την περίοδο αιχμής του περασμένου καλοκαιριού Ιουλίου και Αυγούστου. Και σε αυτήν την περίπτωση τα εισιτήρια είχαν χαμηλότερο κόστος τους μήνες Σεπτέμβριο, Οκτώβριο και Νοέμβριο του 2019.

Δεν μπορεί να παρέμβει το κράτος

Το θέμα της συνδεσιμότητας της Κύπρου προς τις χώρες του εξωτερικού αλλά και οι τιμές των εισιτηρίων είναι θέματα που απασχολούν εδώ και καιρό το Υπουργείο Μεταφορών . Αυτό δήλωσε η αρμόδια Υπουργός Βασιλική Αναστασιάδη, επισημαίνοντας ότι γίνονται προσπάθειες προς την κατεύθυνση της αύξησης της προσφοράς.

Τόνισε πως ένα κράτος δεν μπορεί να παρέμβει για να καθορίσει τις τιμές των ναύλων καθώς, όπως εξήγησε η κ. Αναστασιάδη, αυτό απαγορεύεται με βάση νομοθεσία της Ε.Ε. για την προστασία του ανταγωνισμού και για τις κρατικές ενισχύσεις, η οποία δεν επιτρέπει σε ένα κράτος να επέμβει.

Ωστόσο, ανέφερε, γίνονται συμφωνίες και με άλλες χώρες, παροτρύνονται και ιδιωτικές εταιρείες προκειμένου να εντάξουν στο πτητικό τους πρόγραμμα δρομολόγια από την Κύπρο, ενώ έχουν υιοθετηθεί και σχέδια κινήτρων σε συνεργασία με την Ερμες προς αυτή την κατεύθυνση. Ας αφήσουμε, είπε, την προσφορά και τη ζήτηση να λειτουργήσουν και εξέφρασε την ελπίδα ότι θα διορθωθούν τα πράγματα χωρίς βέβαια κρατική παρέμβαση.

Αν και δίνονται κίνητρα και σε άλλες αξιόπιστες αεροπορικές εταιρείες προκειμένου να εντάξουν στο πτητικό τους πρόγραμμα από την Κύπρο προς Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ωστόσο, ανέφερε ότι οι εταιρίες έχουν ως κριτήριο το κατά πόσον είναι οικονομικά συμφέρουσα μια διαδρομή . Τα κίνητρα που δίνονται είναι σε συνεργασία με την Ερμες και βρίσκονται κάτω από τη στενή παρακολούθηση του εφόρου κρατικών ενισχύσεων διότι υπάρχει κίνδυνος το κράτος να κληθεί να δώσει και αποζημιώσεις και στην Ε.Ε.

Σε ότι αφορά τις προσπάθειες που γίνονται για σύνδεση της Πάφου με την Αθήνα η Βασιλική Αναστασιάδη είπε ότι έχουν επιδείξει ενδιαφέρον κάποιες αεροπορικές εταιρείες οι οποίες προσέγγισαν το αρμόδιο υπουργείο ωστόσο σημείωσε τα περιθώρια είναι περιορισμένα σε μια ανταγωνιστική αγορά.

Πηγή: Η Καθημερινή, ΚΥΠΕ

Κοινωνία: Τελευταία Ενημέρωση

X