ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Στοπ στις αντιγραφές μονοθεσίων της Formula 1

Η Παγκόσμια Ομοσπονδία Aυτοκινήτου FIA σκοπεύει να απαγορεύσει το επονομαζόμενο «Reverse Engineering»

H FIA σχεδιάζει να απαγορεύσει στο μέλλον το επονομαζόμενο ‘’Reverse Engineering’’, το οποίο επιτρέπει την αντιγραφή ενός αυτοκινήτου της Formula 1 με βάση φωτογραφίες και άλλες πληροφορίες. Κάτι ανάλογο βιώσαμε εφέτος με το μονοθέσιο RP20 της Racing Point που αποτελεί ουσιαστικά το περυσινό αυτοκίνητο της Mercedes και γι αυτό έχει ξεχωρίσει θετικά στο πρωτάθλημα της Formula 1.

Ο Γενικός Γραμματέας Μηχανοκίνητων Αθλημάτων της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου FIA, Πέτερ Μπάγιερ, έστειλε σχετική επιστολή στις ομάδες της Formula 1 με τίτλο ‘’Απαγόρευση της εντατικής αντιγραφής των αυτοκινήτων από το 2021’’ όπου αναφέρει μεταξύ άλλων τα εξής: «Συμφωνούμε με πολλούς από εσάς, ότι αυτή δεν είναι μία κατεύθυνση την οποία θα ήταν επιθυμητό να ακολουθήσει το άθλημα. Συμπληρώσεις του άρθρου 22.3 του Τεχνικού Κανονισμού θα εμποδίσουν τις ομάδες, να χρησιμοποιούν φωτογραφίες και άλλες τεχνικές του Reverse Engineering, για να αντιγράφουν μεγάλα τμήματα των άλλων ομάδων».

Στο στόχαστρο τα ''Listed Parts''

Το άρθρο 22.3 αναφέρεται στα επονομαζόμενα ‘’Listed Parts’’, δηλαδή συγκεκριμένα μέρη του αυτοκινήτου που καταγράφονται σε λίστα και έχουν γίνει αντικείμενο μεγάλης διαμάχης μεταξύ των ομάδων. Επειδή έχει παρέλθει ωστόσο η χρονική προθεσμία για τους τεχνικούς κανονισμούς της επόμενης χρονιάς, θα ήταν κανονικά απαραίτητη η ομόφωνη απόφαση από τις ομάδες για ενδεχόμενες αλλαγές του, εκτός και αν πρόκειται για θέμα ασφαλείας.

Ωστόσο η FIA διευκρίνισε ότι τέτοιες αλλαγές θα ενσωματωθούν στη νέα συμφωνία Concorde-Agreement, οπότε θα αρκεί η θετική ψήφος μόνον των οκτώ από τις δέκα ομάδες και δεν θα είναι απαραίτητη η ομοφωνία.

Όπως είναι γνωστό, για το συγκεκριμένο θέμα έχει επιβληθεί ήδη στη Racing Point χρηματικό πρόστιμο 400.000 δολαρίων και αφαίρεση 15 βαθμών από το πρωτάθλημα κατασκευαστών, ωστόσο έχουν ασκήσει έφεση στην ποινή οι ομάδες των Ferrari, McLaren και Renault.

Ο διευθυντής της Scuderia, Ματία Μπινότο, ευελπιστεί ότι η εκδίκαση της υπόθεσης σε ανώτερο στάδιο θα ξεκαθαρίσει την κατάσταση, ενώ τόνισε τα εξής: «Σε τελική ανάλυση πρόκειται για πνευματική ιδιοκτησία και πιστεύω ότι η πνευματική ιδιοκτησία έχει μία σημαντική αξία για μία επιχείρηση. Είναι σημαντικές για το μέλλον η ξεκάθαρη εικόνα και η διαφάνεια για τη δικαιοσύνη του ανταγωνισμού και της Formula 1».

Ανάλογης άποψης είναι και ο διευθυντής της ομάδας της McLaren, Αντρέας Ζάιντλ, που υπογράμμισε ότι «το σημαντικότερο ήταν για εμάς μία ξεκάθαρη θέση και η συμφωνία της FIA και της Formula 1, ότι θέλουν να εμποδίσουν στο μέλλον την εντατική αντιγραφή».

gazzetta.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Auto: Τελευταία Ενημέρωση

«S#!t happens»

«S#!t happens»

Η αντίδραση του Φερστάπεν μετά το GP Αυστραλίας
 |  AUTO