ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Porsche: Υπάρχουν εναλλακτικές για είσοδο στην F1 το 2026;

Αναμφίβολα, η διακοπή των διαπραγματεύσεων ανάμεσα σε Red Bull και Porsche έφερε την τελευταία σε δεινή θέση

Η προοπτική ενός “γάμου” των Red Bull και Porsche από το 2026 ήταν κάτι παραπάνω από θελκτική. Η πιο μοντέρνα ομάδα της F1 να συνεργάζεται με ένα από τα μεγαλύτερα και πιο ιστορικά ονόματα της σπορ αυτοκίνησης. Τι θα μπορούσε να πάει στραβά;

Τελικά, αυτό δεν θα το μάθουμε ποτέ έπειτα από την διακοπή των διαπραγματεύσεων ανάμεσα στις δύο πλευρές. Το χάσμα ανάμεσα τους σχετικά με τον τρόπο διαχείρισης του νέου οργανισμού αποδείχτηκε αγεφύρωτο. Και αν για την Red Bull, αυτή η εξέλιξη δεν θα μπορούσε να χαρακτηριστεί καθοριστική για το μέλλον της, δεν ισχύει το ίδιο και με την Porsche.

Δύο είναι οι κύριοι λόγοι γι’ αυτό. Καταρχάς, η Porsche ήδη από το καλοκαίρι είχε θεωρήσει την συνεργασία της με την Red Bull δεδομένη. Έτσι, δεν φρόντισε να ερευνά παράλληλα και άλλες περιπτώσεις στο grid, ως εναλλακτικές. Ο δεύτερος λόγος αφορά στην κατασκευή της PU. Ας δούμε, όμως, τον κάθε έναν χωριστά.

Με την περίπτωση της Sauber να κλείνει από την “αδελφή” εταιρία του VW Group, Audi, η Porsche δεν έχει στη διάθεσή της και πολλές επιλογές. Υποψήφιες ομάδες που θα μπορούσαν -θεωρητικά- να συνεργαστούν με την Porsche είναι πλέον μόνο οι McLaren, Aston Martin, Williams και Haas.

Αναμφίβολα, η διακοπή των διαπραγματεύσεων ανάμεσα σε Red Bull και Porsche έφερε την τελευταία σε δεινή θέση. Υπάρχουν εναλλακτικές για την εταιρία από την Στουτγάρδη;

Ο προοπτική ενός “γάμου” των Red Bull και Porsche από το 2026 ήταν κάτι παραπάνω από θελκτική. Η πιο μοντέρνα ομάδα της F1 να συνεργάζεται με ένα από τα μεγαλύτερα και πιο ιστορικά ονόματα της σπορ αυτοκίνησης. Τι θα μπορούσε να πάει στραβά;

Τελικά, αυτό δεν θα το μάθουμε ποτέ έπειτα από την διακοπή των διαπραγματεύσεων ανάμεσα στις δύο πλευρές. Το χάσμα ανάμεσα τους σχετικά με τον τρόπο διαχείρισης του νέου οργανισμού αποδείχτηκε αγεφύρωτο. Και αν για την Red Bull, αυτή η εξέλιξη δεν θα μπορούσε να χαρακτηριστεί καθοριστική για το μέλλον της, δεν ισχύει το ίδιο και με την Porsche.

Δύο είναι οι κύριοι λόγοι γι’ αυτό. Καταρχάς, η Porsche ήδη από το καλοκαίρι είχε θεωρήσει την συνεργασία της με την Red Bull δεδομένη. Έτσι, δεν φρόντισε να ερευνά παράλληλα και άλλες περιπτώσεις στο grid, ως εναλλακτικές. Ο δεύτερος λόγος αφορά στην κατασκευή της PU. Ας δούμε, όμως, τον κάθε έναν χωριστά.

Με την περίπτωση της Sauber να κλείνει από την “αδελφή” εταιρία του VW Group, Audi, η Porsche δεν έχει στη διάθεσή της και πολλές επιλογές. Υποψήφιες ομάδες που θα μπορούσαν -θεωρητικά- να συνεργαστούν με την Porsche είναι πλέον μόνο οι McLaren, Aston Martin, Williams και Haas.

Εξ αυτών μόνο η McLaren είναι σχετικά ανταγωνιστική τα τελευταία χρόνια. Επιπλέον, οι άνθρωποί της έχουν δηλώσει επανειλημμένως ότι επιθυμούν στο μέλλον να κατασκευάσουν την δική τους PU.

Υπάρχει, ωστόσο, ένα μειονέκτημα για την Porsche στην επιλογή αυτή. Όπως και η Red Bull, έτσι και η ομάδα από το Woking θέλει να παραμείνει ανεξάρτητη. Για τον λόγο αυτόν, άλλωστε, είχαν καταρρεύσει και οι συνομιλίες της με την Audi λίγους μήνες νωρίτερα.

Η κατασκευή της PU
Έτσι, το μόνο πραγματικά μεγάλο όνομα που απομένει στην Porsche είναι εκείνο της Williams. Καθώς η βρετανική ομάδα δεν διοικείται, πια, από την οικογένεια Williams, μία συνεργασία του τύπου που επιθυμεί η Porsche δεν θα μπορούσε να αποκλειστεί.

Όμως, το πράγμα εδώ “κολλάει” στο ποιος θα κατασκευάζει τις PU. Το σχέδιο της Porsche για είσοδο στην F1 δεν συμπεριλάμβανε και την πλήρη κατασκευή των PU από την γερμανική εταιρία. Οι μονάδες ισχύος θα κατασκευάζονταν από την Red Bull Powertrains. Άλλωστε, η Red Bull είχε ήδη επενδύσει τεράστια κεφάλαια στο εν λόγω τμήμα. Η Porsche, τουλάχιστον στην αρχή, είχε προετοιμαστεί να συμμετέχει μόνο συμπληρωματικά της RBPT.

Τώρα, θα πρέπει να αλλάξει τελείως το πλάνο της και να επενδύσει σε δικές της εγκαταστάσεις εάν θέλει να προλάβει το “τρένο” του 2026. Φυσικά, σε περίπτωση που η Porsche αποφασίσει να αναπροσαρμόσει τα αρχικά της σχέδια, δεν θα έπρεπε να αποκλειστεί και η περίπτωση της Aston Martin.

Γιατί όχι με τους Stroll;
Ίσως, μάλιστα η ομάδα του Lawrence Stroll να είναι και η ιδανική περίπτωση για τους Γερμανούς. Έχει έναν ιδιοκτήτη ο οποίος είναι διατεθειμένος να επενδύσει τεράστια ποσά μέχρι να φέρει την ομάδα του στην ελίτ του grid.

Οι νέες, υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις της Aston Martin στο Silverstone θα τεθούν σε λειτουργία από το 2023. Και ο Stroll δεν πιστεύουμε ότι θα είχε ενδοιασμούς στο να αλλάξει το όνομα της ομάδας του. Επιπλέον, ο Mike Krack -σημερινός αγωνιστικός διευθυντής της ομάδας- έχει στενούς δεσμούς με την Porsche. Στο παρελθόν έχει δουλέψει στο πρόγραμμα WEC της εταιρίας από το 2012 ως το 2014.

Όπως και να έχει το πράγμα η Porsche σύντομα θα πρέπει να αποφασίσει. Η προθεσμία για την δήλωση συμμετοχής νέων προμηθευτών PU λήγει στις 15 Οκτωβρίου. Μέχρι τότε θα ξέρουμε εάν το όνειρο της συμμετοχής Porsche στην F1 θα έχει συνέχεια.

Πηγή: newsauto.gr

 

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Auto: Τελευταία Ενημέρωση

«S#!t happens»

«S#!t happens»

Η αντίδραση του Φερστάπεν μετά το GP Αυστραλίας
 |  AUTO
X