ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Nέο Audi A1

Το μικρότερο Audi θα ωριμάσει συνολικά. Και θα γίνει μια αληθινή εναλλακτική προς το Α3.

24sports team

info@24sports.com.cy

To μικρότερο Audi θέλει να μεγαλώσει. Και μάλιστα από φέτος το καλοκαίρι. Αυτό ισχύει και για τις διαστάσεις οι οποίες θα αυξηθούν αλλά παρόλη την απομάκρυνση της τρίθυρης έκδοσης, το φορμάτ του A1 θα μείνει στη μικρή κατηγορία. Κυρίως ωστόσο ισχύει σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις του μοντέλου. Ήδη από το 2011 η παραγωγή του A1 βρίσκεται σε ελεύθερη πτώση – από τις 117.000 μονάδες στις 7.000 τη φετινή χρονιά. Αυτό και μόνο τα λέει όλα και ο ξεκάθαρος στόχος για το διάδοχο μοντέλο είναι να μένει σταθερά πάνω από τα 100.000 αυτοκίνητα σε ετήσια βάση. Κι επειδή η Audi θέλει χώρο για τα ηλεκτρικά της στο εργοστάσιο των Βρυξελλών, η συναρμολόγηση του Α1 θα περάσει στο Μαρτορέλ, στη μονάδα της SEAT. Στην Ισπανία στήνεται αυτήν την περίοδο ένα νέο κέντρο ειδίκευσης του ομίλου στην κατηγορία των μικρών μοντέλων, όπως το Polo, η Fabia, το Ibiza και το Α1.

H αλλαγή από την αρκετά παλιά πλατφόρμα με το μοτέρ κατά τον εγκάρσιο άξονα προς τη νέα MQΒ εποχή, αφήνει σημαντικά περισσότερο χρόνο για να προστεθεί σύγχρονη τεχνολογία και να δημιουργηθούν καλύτεροι χώροι. Η δομή AU270 είναι μεγαλύτερη κατά 76 χλστ. σε μήκος, παρέχει 40 χλστ. περισσότερο χώρο για τα πόδια και προσθέτει και 50 λίτρα στο χώρο αποσκευών. Από την πρώτη ματιά φαίνεται ότι είναι πιο μεγάλο το αυτοκίνητο. Τα μετατρόχια είναι φαρδύτερα, η οροφή είναι πιο επίπεδη και το επιμηκυμένο μεταξόνιο κάνουν το στιλάτο χάτσμπακ να δείχνει πιο σπορτίφ. Για τις τυπικές Audi-πινελιές θα φροντίζουν οι τονισμένοι ώμοι και τα ελαφρώς «πρησμένα» φτερά, τα τονισμένα εμπρός φώτα και η επόμενη ερμηνεία της κλασσικής πια εξάγωνης μάσκας.

Στο αρχικό και φιλόδοξο πλάνο, το Q1 ή το A1 City Carver όπως το ξέρουμε ότι προχωρά τώρα, είχε πολύ κεντρικό ρόλο. Προκειμένου βέβαια να δημιουργηθεί χώρος για αυτό το νέο και πιο ευρύχωρο Α1 θα πρέπει και το επόμενο Α3 να μεγαλώσει επίσης κατά μισό νούμερο. Και στις δύο περιπτώσεις, η αναβάθμιση αυτή δε θα αυξήσει τις τιμές. Η Audi θέλει να κερδίσει χρήματα κυρίως μέσα από την αύξηση της τεχνολογίας και το δανεισμό συστημάτων από τα μεγαλύτερα αδέρφια της γκάμας. Ακόμα και το μικρότερο μοντέλο δηλαδή θα μπορεί να δεχτεί κάποια έξτρα, τα οποία τα ξέρουμε από το Α6 ή το Α7. Ειδικά ό,τι άπτεται της άνεσης και της ασφάλειας όπως η τετρακίνηση ή το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη θα είναι διαθέσιμα σε πιο πολλές εκδόσεις. Κατά το λανσάρισμα, το Α1 πιθανότατα θα έχει έναν και μόνο κινητήρα: τον 1.000άρη τρικύλινδρο TFSI με 115 ίππους και 200 Nm ροπής. Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα θα διαρκεί 9,8 δλ. ενώ η τελική θα φτάνει τα 200 χλμ./ώρα. Η δε μέση κατανάλωση θα είναι στα 4,5 λτ./100 χλμ.. Με αυτά τα δεδομένα, το επόμενο Α1 θα μπορεί σχεδόν σε όλα τα βασικά κριτήρια να εμφανίζεται ως καλύτερο από την αντίστοιχη βασική έκδοση του A3, η οποία είναι φυσικά σημαντικά ακριβότερη.

Οι mild-hybrid εκδόσεις έχουν μπει στον πάγο προς το παρόν, κυρίως λόγω κόστους ενώ και η ηλεκτρική έκδοση δε φαίνεται να μπαίνει στην πρίζα ακόμη, όχι τουλάχιστον αυτήν την δεκαετία. Αντιθέτως, έχει προγραμματιστεί ήδη για το 2019 η τοποθέτηση του 1.500άρη TFSI κινητήρα. To σύνολο των 150 ίππων και 250 Νm ροπής θα διαθέτει και σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων αλλά και φίλτρο σωματιδίων βενζίνης. Ξεκάθαρα βέβαια και αυτός αλλά και οι υπόλοιποι κινητήρες θα πληρούν τις προδιαγραφές Euro 6d-Temp. Σε ό,τι αφορά το diesel, όλα δείχνουν ότι δεν υπάρχει λόγος να προχωρήσει κάτι, όχι σε αυτήν την κατηγορία τουλάχιστον.

Εκεί που η Audi θα τα δώσει «όλα» είναι η συνδεσιμότητα, η ψηφιοποίηση, το infotainment και τα νέα βοηθήματα για τον οδηγό. Το αναλογικό κόκπιτ αποτελεί παρελθόν, η λογική του ελέγχου των λειτουργιών στο ταμπλό θα ακολουθεί τη λογική των Α6/Α7/Α8 ενώ γενικά οι δυνατότητες θα είναι πολύ περισσότερες. Αυτό σημαίνει ότι θα αυξηθούν οι επιφάνειες αφής και θα μπορεί ο καθένας με κίνηση των δακτύλων να ζουμάρει, να «σκρολάρει» και να ελέγχει το περιεχόμενο που θέλει. Η Audi θέλει σε αυτό το επίπεδο να θέσει νέα στάνταρ και γιΆαυτό θα εστιάσει πολύ στη σύνδεση του smartphone, τη χρήση εφαρμογών, τη δημιουργία διαλόγου με τις φωνητικές εντολές αλλά και με την παροχή πολλών προγραμμάτων οδήγησης.

Έτσι, το Α1 σίγουρα θα γίνει μεγάλο.

 

 

sport-fm

Auto: Τελευταία Ενημέρωση

«S#!t happens»

«S#!t happens»

Η αντίδραση του Φερστάπεν μετά το GP Αυστραλίας
 |  AUTO
X