ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

«Ηλεκτρίζει» το…ηλεκτρικό Kia E-Soul

Το Kia Soul ανήκει στα λεγόμενα «δύσκολα» αυτοκίνητα της ελληνικής αγοράς

Το Kia E-Soul είναι το πρώτο ηλεκτρικό SUV, που συνδυάζει σε σχετικά προσιτή τιμή το ιδιαίτερο ντιζάιν με διασκεδαστική αίσθηση στον δρόμο και αυτονομία έως 452 χιλιομέτρων!

Το Kia Soul ανήκει στα λεγόμενα «δύσκολα» αυτοκίνητα της ελληνικής αγοράς, καθώς το τετραγωνισμένο σχήμα του και ο ξεχωριστός σχεδιασμός του έρχονται σε ευθεία σύγκρουση με τα –συνήθως- συντηρητικά γούστα του μέσου αγοραστή στην πατρίδα μας. Ωστόσο, αποτελεί την ιδανική πλατφόρμα παρουσίασης νέων τεχνολογιών, όπως είναι η ηλεκτροκίνηση στην περίπτωση του E-Soul, που οδηγήσαμε στην περιοχή της Φρανκφούρτης.

Όταν μάλιστα το είδαμε δίπλα στο –επίσης ηλεκτροκίνητο- Kia Niro με το απολύτως συμβατικό design, διαπιστώσαμε ότι το E-Soul δικαιούται τον τίτλο του «ιδανικού πρεσβευτή» της συγκεκριμένης τεχνολογίας. Μία διαπίστωση, η οποία ολοκληρώθηκε μετά το test drive του αυτοκινήτου επί γερμανικού εδάφους, που εξελίχθηκε σε μία καταπληκτική εμπειρία.

Η αρχή είχε γίνει πριν έξι χρόνια με το Soul EV, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Crossover της αγοράς, που πλαισιωνόταν ωστόσο και από συμβατικές εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου. Με το νέο E-Soul εισέρχεται η Kia σε αχαρτογράφητα νερά, αφού θα το λανσάρει στην Ευρώπη μόνον ως αμιγώς ηλεκτρικό όχημα, για το οποίο υπάρχει πάντως ήδη τεράστια ζήτηση. Το πράσινο μοντέλο της κορεάτικης μάρκας θα κυκλοφορήσει τις επόμενες ημέρες στις σημαντικότερες ευρωπαϊκές αγορές και ο χρόνος αναμονής των πελατών ξεπερνά τους εννέα μήνες, αν και οι τιμές του εκτιμάται, ότι θα ξεπερνούν τις 30.000 ευρώ. Στην Ελλάδα πρέπει να κάνουμε υπομονή ως τις αρχές του 2020 και βέβαια να ελπίζουμε, ότι θα επιταχυνθεί επιτέλους η δημιουργία των απαιτούμενων υποδομών –βλέπε δίκτυο φορτιστών- σε κομβικά σημεία των αστικών κέντρων και στους κύριους οδικούς άξονες της χώρας.

Εμφανισιακά, το Kia E-Soul τα…σπάει με τον cool σχεδιασμό του, που συνδυάζει δυναμικά και ανάλαφρα στοιχεία. Το μοντέλο νέας γενιάς αρέσει ακόμη περισσότερο από το προηγούμενο, καθώς οι Κορεάτες άμβλυναν λίγο τις γωνίες του αμαξώματος και ανασχεδίασαν τη μάσκα, όπου ξεχωρίζουν τα στενότερα φωτιστικά σώματα, το καπάκι για την υποδοχή του καλωδίου φόρτισης και τα δύο στόμια με τα φώτα πορείας. Κερασάκι στην τούρτα αποτελούν οι διχρωμίες του αμαξώματος με στάνταρ τις 17άρες ζάντες αλουμινίου και με πολλαπλές δυνατότητες εξατομίκευσης, εξωτερικά και εσωτερικά.

Το E-Soul μας κατέκτησε όμως κυρίως για έναν άλλον λόγο. Συγκεκριμένα, επειδή πρόκειται για το πρώτο μικρομεσαίο ηλεκτρικό μοντέλο, που προσφέρει ισάξια οδηγική απόλαυση στον δρόμο με ένα πανάκριβο Tesla Model S ή ένα high tech και πολυτελές Audi e-tron. Με άλλα λόγια, οι Κορεάτες κάνουν για πρώτη φορά την ηλεκτροκίνηση υψηλού επιπέδου κτήμα της πλειοψηφίας του αγοραστικού κοινού στην Ευρώπη και μάλιστα πριν από άλλες lifestyle μάρκες, όπως η Μini.

Στην πράξη, το E-Soul επιταχύνει αστραπιαία χάρη στους 204 ίππους της δυνατότερης έκδοσής του, ενώ κάθεται καταπληκτικά στον δρόμο, αφού οι ενσωματωμένες στο δάπεδο μπαταρίες φροντίζουν για ένα εξαιρετικά χαμηλό κέντρο βάρους. Είναι χαρακτηριστικό, ότι ακόμη και η βασική έκδοση των 136 ίππων με την αυτονομία των 277 χιλιομέτρων επιταχύνει από στάση έως 100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από δέκα δευτερόλεπτα, ενώ η δυνατότερη των 204 αλόγων με μέγιστη αυτονομία 452 χιλιομέτρων και ροπή στρέψης 395 Nm χρειάζεται μόλις 7,9’’, δηλαδή όσο ένα καθαρόαιμο σπορ μοντέλο συμβατικής τεχνολογίας.

Οι μηχανικοί της Kia έχουν προγραμματίσει στο E-Soul τέσσερα διαφορετικά προφίλ οδήγησης, από το Eco-Plus όπου θυσιάζεται ακόμη και η χρήση του κλιματιστικού στο βωμό της εξοικονόμησης ενέργειας, έως το Sport, όπου μπορείς να ακούσεις τα λάστιχα να στριγκλίζουν κατά τη γρήγορη εκκίνηση. Ασυνήθιστος είναι και ο τρόπος φρεναρίσματος, που πραγματοποιείται με τη μεσολάβηση δύο μοχλών αριστερά και δεξιά από το τιμόνι. Με αυτούς επιλέγει ο οδηγός τον βαθμό ανάκτησης ενέργειας μέσω του κινητήρα σε τέσσερα διαφορετικά επίπεδα. Ουσιαστικά, μπορείς να οδηγείς το αυτοκίνητο πατώντας μόνον το πεντάλ του γκαζιού και να φρενάρεις, παίρνοντας απλά το πόδι από αυτό. Αν τραβήξεις συνεχόμενα τον αριστερό μοχλό – χειριστήριο στο τιμόνι, τότε ακινητοποιείται το αυτοκίνητο, χωρίς να χρειαστεί να πατήσεις καν το φρένο.

Εδώ θα πρέπει να τονίσουμε, ότι οι εργοστασιακές μετρήσεις αυτονομίας αποδείχθηκαν απολύτως ρεαλιστικές στην πράξη, καθώς το ειδικό όργανο στο κόκπιτ έδειξε μετά το πέρας του test drive ένα υπόλοιπο άνω των 200 χιλιομέτρων, αν και είχαμε διανύσει ήδη πάνω από 100 χιλιόμετρα σε γρήγορους ρυθμούς και χωρίς να ενδιαφερόμαστε για την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας. Προβλέπεται πάντως ηλεκτρονικός κόφτης στα 167 χλμ./ώρα, ώστε να μην αυξάνεται κατακόρυφα η κατανάλωση και κινδυνεύει να αδειάσει πρόωρα η μπαταρία του μήκους 4.195 χιλιοστών οχήματος.

Όσον αφορά στο εσωτερικό, έχουμε αισθητή αύξηση των χώρων για τους επιβάτες, στη διάθεση των οποίων βρίσκεται και ένα αξιοπρεπές πορτ-μπαγκάζ χωρητικότητας 315 έως 1.339 λίτρων και με διπλό, πρακτικό πάτωμα. Ο σχεδιασμός του κόκπιτ αντανακλά τον high tech χαρακτήρα του ηλεκτρικού μοντέλου της Kia με σημεία αναφοράς τη μεγάλη οθόνη 10,1 ιντσών της κεντρικής κονσόλας και τα ηχεία με μοτίβα από ντισκοτέκ των σέβεντις και με φωτισμό, του οποίου η ένταση αυξομειώνεται σύμφωνα με τον ρυθμό της μουσικής.

Επίσης, το E-Soul είναι το πρώτο μοντέλο της Kia Ευρώπης με το πολύ «προχωρημένο» σύστημα πολυμέσων UVO Connect, που μας καθοδήγησε με απόλυτη ακρίβεια στην περιοχή της Φρανκφούρτης, ενώ προσφέρει πολυάριθμες υπηρεσίες, όπως την ανεύρεση σημείων φόρτισης των μπαταριών, την αναζήτηση ελεύθερων χώρων στάθμευσης, κλπ.

Δεν το κρύβουμε, ότι το E-Soul μας κατέκτησε από την πρώτη στιγμή, που το είδαμε και –ακόμη περισσότερο- που καθίσαμε στο τιμόνι του. Η Kia απέδειξε, ότι η ηλεκτροκίνηση μπορεί να εξελιχθεί σε διασκεδαστική υπόθεση, χωρίς μεγάλους συμβιβασμούς και με σχετικά προσιτό κόστος. Κρίμα μόνον, που ως Ελληνες θα καθυστερήσουμε αρκετά, μέχρι να βιώσουμε και στη χώρα μας την επανάσταση, που βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη στην αυτοκίνηση.

Tεχνικά χαρακτηριστικά

Ηλεκτροκινητήρας 204 ίππων, μέγιστη ροπή στρέψης 395 Nm, αυτόματο κιβώτιο μίας σχέσης, χώρος αποσκευών 315 έως 1.339 λίτρα, βάρος 1.833 κιλά, μήκος/πλάτος/ύψος 4.195/1.800/1.605 χιλιοστά, επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα σε 7,9’’, τελική ταχύτητα 167 χλμ./ώρα.

 

Auto: Τελευταία Ενημέρωση

«S#!t happens»

«S#!t happens»

Η αντίδραση του Φερστάπεν μετά το GP Αυστραλίας
 |  AUTO