ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Η ζέστη και η κυκλοφορία κόστισαν τη νίκη στον Φέτελ

Μία ανάλυση του Γκραν Πρι Μεξικού για τα αίτια της νίκης της Mercedes και της ήττας της Ferrari

Όταν βγήκε ο Λιούις Χάμιλτον στον 23ο γύρο για πιτ στοπ, κανένας σχεδόν δεν πίστευε, ότι θα καταφέρει να ολοκληρώσει τους επόμενους 48 γύρους με το νέο σετ ελαστικών του και μάλιστα χωρίς προβλήματα. Ωστόσο, το πέτυχε και στο τέλος του Γκραν Πρι Μεξικού θριάμβευσε ο Βρετανός και έχασε η Ferrari τη νίκη, χωρίς να έχει κάνει ουσιαστικά κάποιο μεγάλο λάθος στρατηγικής.

Όπως δήλωσε ο Φέτελ ανασηκώνοντας τους ώμους, «προσπαθήσαμε τα πάντα. Μετά τον αγώνα είναι εύκολο να μιλάς. Ήμασταν αρκετά σίγουροι, ώστε να αποφασίσουμε να εφαρμόσουμε διπλή στρατηγική. Ετσι καλύψαμε και τις δύο επιλογές.»

Η Ferrari έχασε τη νίκη λόγω ενός κλασικού Undercut, αν και ο ίδιος ο διευθυντής της Mercedes, Τότο Βολφ, παραδέχθηκε μετά τον αγώνα, ότι και οι ίδιοι δεν πίστευαν, ότι θα αντέξουν τα ελαστικά του Χάμιλτον από τον 23ο έως τον 71ο γύρο! Όπως είδαμε στον αγώνα, η Ferrari κάλεσε άμεσα μετά τον Βρετανό τον Φέτελ στα πιτ, ωστόσο αυτός επέμενε να συνεχίσει και να κάνει όσους γύρους χρειάζονταν, ώστε να είναι σίγουρος ότι θα του αρκούσε μόνο μία αλλαγή ελαστικών.

Ετσι έμεινε ο Φέτελ μέχρι τον 37ο γύρο στην πίστα και μετά τον αγώνα εξήγησε και τους λόγους: «Πριν τον αγώνα ήμασταν σίγουροι, ότι πρέπει να καλύψουμε έναν συγκεκριμένο αριθμό γύρων, ώστε να τα καταφέρουμε με ένα πιτ στοπ. Και όταν σταμάτησε ο Λιούις, αυτός ο αριθμός γύρων δεν είχε συμπληρωθεί. Αν σχεδιάζεις να πας σε τακτική ενός πιτ στοπ, τότε θέλεις να το κάνεις σωστά και όχι με μισή καρδιά.»

Κανένας δεν πίστευε με βάση τα στοιχεία της Παρασκευής και του Σαββάτου, ότι τελικά θα άντεχαν τα ελαστικά της Mercedes του Χάμιλτον, ωστόσο αυτό συνέβη. Ο Φέτελ δήλωσε όλος απορία, ότι «δεν είδαμε σε όλον τον αγώνα καμία φθορά ελαστικών, όπως αυτές που παρατηρήσαμε την Παρασκευή. Αυτό έκανε τη διαφορά.»

Η πιθανότερη αιτία ήταν, ότι στον αγώνα επικρατούσαν αισθητά υψηλότερες θερμοκρασίες και η άσφαλτος ήταν περίπου 5 έως 6 βαθμούς Κελσίου πιο ζεστή σε σχέση με την Παρασκευή και το Σάββατο. Αυτό το γεγονός φαίνεται, ότι βελτίωσε αισθητά την αντοχή και τη συμπεριφορά των ελαστικών της Pirelli και έδωσε τελικά μία νίκη υψηλού ρίσκου στον Χάμιλτον.

Πάνω σε όλα αυτά, ήρθε να προστεθεί και η ατυχία για τη Ferrari και τον Φέτελ, καθώς ακόμη και έτσι, θα είχε αποτύχει το Undercut της Mercedes, αν δεν είχε πέσει ο Γερμανός σε κυκλοφορία το κρίσιμο διάστημα. Ιδιαίτερα η προσπέραση του Κάρλος Σάινθ λίγο πριν μπει ο οδηγός της Ferrari στα πιτ, του κόστισε πολύτιμα δευτερόλεπτα, καθώς ο Ισπανός έδινε τη δική του μάχη με τον Γκασλί και υποχρέωσε τον Φέτελ να φρενάρει απότομα. «Αυτό μου κόστισε τρία δευτερόλεπτα», εκτιμά ο τέσσερις φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής της Formula 1, σύμφωνα όμως με ακριβείς αναλύσεις ο χαμένος χρόνος ήταν γύρω στα δύο δευτερόλεπτα, που έκριναν ωστόσο το Γκραν Πρι.

Παρόμοια εξήγηση έδωσε μετά τον αγώνα και ο διευθυντής της Ferrari, Ματία Μπινότο. Παραδέχθηκε ωστόσο, ότι ήταν λάθος τους που δεν είχαν εξετάσει πριν τον αγώνα ως εναλλακτική το σενάριο στρατηγικής που εφάρμοσε η Mercedes με το πιτ στοπ νωρίς. Οπως όμως δήλωσε, «αυτό είναι ένα ρίσκο, που μπορείς να το πάρεις, αν βρίσκεσαι πίσω, όχι όμως αν βρίσκεσαι μπροστά. Έκαναν τη σωστή επιλογή. Ήταν δύσκολο, να βρούμε τη σωστή απάντηση».

Σε αυτό συμφώνησε και ο Φέτελ, λέγοντας τα εξής: «Πιστεύω, ότι η Mercedes δεν είχε να χάσει τίποτα, οπότε το προσπάθησαν. Αν είσαι τρίτος και έχεις τη δυνατότητα παίρνοντας ρίσκο να τερματίσεις πρώτος ή πέμπτος, τότε το κάνεις. Το να βάλεις σε εκείνο το χρονικό σημείο σκληρά ελαστικά, είναι κάτι που θα μπορούσε να καταλήξει έτσι ή αλλιώς. Αν τους ήταν ξεκάθαρο, ότι δεν θα είχαν προβλήματα, τότε θα το είχαν κάνει και με τον Βάλτερι. Όμως και αυτός έμεινε πολύ ώρα έξω στην πίστα, για να διασφαλίσει, ότι τουλάχιστον η μία Mercedes θα εφάρμοζε τη σίγουρη στρατηγική του ενός πιτ στοπ. Επίσης, ο Βάλτερι με πλησίασε πολύ προς το τέλος. Άρα, εκτός από τη στρατηγική μας έλειπε λίγο και ταχύτητα.»

gazzetta.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
Φέτε  |  F1

Auto: Τελευταία Ενημέρωση

«S#!t happens»

«S#!t happens»

Η αντίδραση του Φερστάπεν μετά το GP Αυστραλίας
 |  AUTO
X