ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Η Κύπρος βρίσκεται στον πάτο της Ευρώπης όσον αφορά την ηλεκτροκίνηση

Έρευνα από την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων

autokinito.com.cy

autokinito.com.cy

https://autokinito.com.cy/

facebookinstagram

Μια νέα έρευνα της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) υποδεικνύει πως οι μεγάλες διαφορές στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ συσχετίζονται με το βιοτικό επίπεδο της κάθε χώρας. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία και τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα αποτελούν το 10,5% όλων των νέων αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στην ΕΕ πέρυσι. Ωστόσο, 10 κράτη-μέλη είχαν ακόμη μερίδιο αγοράς χαμηλότερο από 3%.

Και φυσικά η Κύπρος, όχι μόνο βρίσκεται στα δέκα κράτη-μέλη μερίδιο αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων κάτω από 3%, αλλά βρίσκεται στην τελευταία θέση με διαφορά από τον… προτελευταίο…

Θα πρέπει να αναφέρουμε ότι η νέα έρευνα της ACEA δείχνει ότι η αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων από τους καταναλωτές συνδέεται άμεσα με το κατά κεφαλήν ΑΕΠ μιας χώρας, υποδεικνύοντας ότι η υψηλή τιμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων παραμένει ως το κυριότερο πρόβλημα. Εδώ θα πρέπει να αναφέρουμε ότι οι υπόλοιπες τέσσερις χώρες με το χαμηλότερο μερίδιο στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων έχουν και χαμηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα από την Κύπρο. Κάτι που ουσιαστικά υποδηλώνει και την κατάντια της πατρίδας μας στον τομέα αυτό!

«Όπως συμβαίνει με την υποδομής σταθμών φόρτισης, υπάρχει σαφής διαχωρισμός στην προσιτή τιμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μεταξύ της Κεντρικής-Ανατολικής Ευρώπης και της Δυτικής Ευρώπης, καθώς και ένα έντονο χάσμα Βορρά-Νότου», δήλωσε ο Eric-Mark Huitema, Γενικός Διευθυντής της ACEA. Οι χώρες με συνολικό μερίδιο αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων κάτω του 3% έχουν μέσο ΑΕΠ κάτω των 17.000 ευρώ, όπως σε χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης καθώς και στην Ελλάδα. Επιπλέον, οι πέντε χώρες με τη χαμηλότερη κατανάλωση ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην αγορά έχουν επίσης πολύ λίγα σημεία φόρτισης – κάτω από το 1% του συνόλου των σταθμών της ΕΕ.

Όπως δείχνουν πρόσφατα στοιχεία από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος, οι μεγάλες επενδύσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας σε οχήματα χαμηλών εκπομπών φαίνεται να καρποφορούν. Με τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων να τριπλασιάζονται μεταξύ 2019 και 2020, οι μέσες εκπομπές CO2 μειώθηκαν κατά 12% πέρυσι. «Για να συνεχιστεί αυτή η πρόοδος μέχρι και τους μηδενικούς ρύπους, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρέπει τώρα να διασφαλίσει επειγόντως ότι θα ισχύουν οι σωστές συνθήκες – και ότι καμία χώρα ή πολίτης δεν μένει πίσω. Τα οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων πρέπει να είναι προσιτά και βολικά για όλους» δήλωσε ο Huitema.

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων της Ευρώπης ζητούν, συνεπώς, κατάλληλα κίνητρα για την τόνωση των πωλήσεων αυτών των οχημάτων μακροπρόθεσμα, και δεσμευτικούς στόχους υποδομής για κάθε κράτος μέλος της ΕΕ. Η ACEA δημοσιεύει αυτά τα δεδομένα ενόψει των προτάσεων της επόμενης εβδομάδας για νέους στόχους CO2 για αυτοκίνητα σε ολόκληρη την ΕΕ και αναθεώρηση της οδηγίας για την εναλλακτική υποδομή καυσίμων – και οι δύο θα αποτελέσουν μέρος του πακέτου «Fit for 55» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Οι 5 χώρες με το χαμηλότερο μερίδιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων:
Χώρα Ποσοστό GDP (2020)
Cyprus: 0.5% €23,580
Lithuania: 1.1% €17,460
Estonia: 1.8 % €20,440
Croatia: 1.9% €12,130
Poland: 1.9% €13,600

Οι 5 χώρες με το ψηλόετερο μερίδιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων:
Χώρα Ποσοστό GDP (2020)
Sweden: 32.2% €45,610
Netherlands: 25.0% €45,790
Finland: 18.1% €42,940
Denmark: 16.4% €53,470
Germany: 13.5% €40,070

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Auto: Τελευταία Ενημέρωση

«S#!t happens»

«S#!t happens»

Η αντίδραση του Φερστάπεν μετά το GP Αυστραλίας
 |  AUTO