ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

GP Ιαπωνίας: Νίκη για Μπότας, τίτλος για Mercedes (vids)

Η Mercedes σφράγισε και μαθηματικά τον φετινό τίτλο στους κατασκευαστές

Ο Valtteri Bottas πανηγύρισε στο ιαπωνικό Grand Prix την έκτη νίκη της καριέρας του στον μαγικό κόσμο της Formula 1.

O Φινλανδός οδηγός της Mercedes ουσιαστικά κέρδισε τον αγώνα στην εκκίνηση, όταν από τη δεύτερη σειρά του grid, είχε εξαιρετική αντίδραση και έστριψε πρώτος. Το βάθρο συμπλήρωσαν ο Sebastian Vettel με τη Ferrari και ο έτερος οδηγός της γερμανικής ομάδας, Lewis Hamilton, που πίεσε αλλά δεν κατάφερε να περάσει τον μεγάλο του αντίπαλο.

Όμως το 1-3 ήταν αρκετό για τη Mercedes, ώστε να σφραγίσει και μαθηματικά τον φετινό τίτλο στους κατασκευαστές, για έκτη συνεχόμενη χρονιά!

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Ο τυφώνας Hagibis είχε περάσει από τη Σουζούκα, ο ήλιος έλαμπε, η θερμοκρασία αέρα ήταν στους 21 βαθμούς Κελσίου ενώ αυτή του οδοστρώματος στους 33. Όμως οι άνεμοι ήταν ισχυροί, στα 7.9 μίλια/ώρα.

Οι Ferrari είχαν κλειδώσει την πρώτη σειρά της εκκίνησης, με τον Sebastian Vettel στην pole position για πρώτη φορά μετά τον Καναδά. Πίσω από τους κόκκινους, ο Bottas είχε επικρατήσει του Hamilton, οι «ταύροι» της Red Bull Racing ήταν στην τρίτη σειρά του grid ενώ οι McLaren στην τέταρτη.

Στην εκκίνηση ο Vettel αντέδρασε πρόωρα, με την SF90 να κινείται πριν σβήσουν τα κόκκινα φώτα. Ακινητοποιήθηκε αμέσως αλλά αυτό συνετέλεσε στην κακή του εκκίνηση, με αποτέλεσμα ο Valtteri Bottas να πεταχτεί από την τρίτη θέση, στην πρώτη. Πίσω τους ο Max Verstappen φάνηκε να κερδίζει θέση έναντι του Charles Leclerc όμως οι δυο τους συγκρούστηκαν με τον Ολλανδό να βγαίνει εκτός πίστας.

Ο Μονεγάσκος συνέχισε με την εμπρός αεροτομή του σπασμένη και μετά από δική του επιθυμία η Ferrari τον κράτησε εντός πίστας μέχρι τον τέταρτο γύρο! Επιλογή με επικινδυνότητα, πράγμα που φάνηκε όταν έχασε το πλαϊνό κάθετο στέλεχος ενώ ο Lewis Hamilton τον ακολουθούσε από κοντά. Τελικά μπήκε για αλλαγή εμπρός πτέρυγας αλλά και ελαστικών, πέφτοντας χαμηλά στην κατάταξη.

Μάλιστα ο Leclerc έχασε στον γύρο 5 και τον αριστερό του καθρέφτη, συνέπεια της σύγκρουσης στην εκκίνηση. Πιο πίσω, ο Alex Albon έκανε ένα απαιτητικό προσπέρασμα έναντι του Lando Norris στο chicane, με τη μεταξύ τους επαφή να στέλνει τον οδηγό της McLaren στην έξοδο διαφυγής.

Στον γύρο 9 Leclerc και Verstappen συναντήθηκαν ξανά, αυτή τη φορά χωρίς επαφή. Εν τω μεταξύ, ενώ αρχικά οι αγωνοδίκες είχαν ανακοινώσει πως δεν υπήρχε λόγος να εξετάσουν περαιτέρω τη σύγκρουσή τους, σύντομα άλλαξαν γνώμη και κατέληξαν στο να αποφασίσουν αφού μιλήσουν και με τους οδηγούς μετά το τέλος του αγώνα.

Αν και ο οδηγός της Red Bull Racing ήταν από νωρίς διαθέσιμος αφού οι εκτεταμένες ζημιές στην RB15, οδήγησαν στην εγκατάλειψή του από τον αγώνα στο γύρο 15.

Στο γύρο 17 άρχισαν τα pit stop για τους κορυφαίους συνδυασμούς. Πρώτος μπήκε για αλλαγή ο Vettel βάζοντας ξανά τη μαλακή γόμα, ακολουθώντας έτσι στρατηγική δύο pit stop.

Ένα γύρο μετά τον μιμήθηκε ο πρωτοπόρος Bottas, βάζοντας όμως τη μέση γόμα, με την οποία θα μπορούσε θεωρητικά να πάει μέχρι τέλους. Τέσσερις γύρους μετά τον μιμήθηκε ο Hamilton, σε ένα σημείο που ήταν πλέον σαφές στην ομάδα του πως η επιλογή μίας αλλαγής ελαστικών, δύσκολα θα έβγαινε.

Φτάνοντας στα μισά του αγώνα ο Bottas οδηγούσε την κούρσα, με προβάδισμα 11 δευτερολέπτων έναντι του Vettel και 20 έναντι του teammate του. Τέταρτος είχε βρεθεί ο Carlos Sainz που πήγαινε για μία αλλαγή ελαστικών (έχοντας εκκινήσει με τη μαλακή), με τον «ταύρο» του Albon πίσω του.

Όσο για τον Leclerc, μπήκε για δεύτερη αλλαγή στον γύρο 26, έπεσε δωδέκατος αλλά έβαλε ξανά τη μαλακή γόμα για να κυνηγήσει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα σε έναν αγώνα που είχε πάρει από νωρίς αρνητική τροπή. Στον γύρο 32 τον μιμήθηκε ο Vettel, βάζοντας τη μέση γόμα.

Για τον Hamilton, η δεύτερη αλλαγή ήρθε στον γύρο 43. Καθυστέρησε αρκετά και μάλλον άγχωσε τον Bottas παρά τις διαβεβαιώσεις που είχε λάβει μέσω team radio. O Hamilton επέστρεψε στην πίστα τρίτος, τέσσερα δευτερόλεπτα πίσω από τη Ferrari του Vettel, έχοντας αρκετό χρόνο για να «επιτεθεί» μέχρι τέλους.

Πράγματι ο Βρετανός άρχισε να ροκανίζει τη διαφορά και στον γύρο 47 βρισκόταν ήδη στους καθρέφτες της Ferrari, σημειώνοντας παράλληλα τον ταχύτερο γύρο.

Αυτό ανάγκασε τη Ferrari να κάνει ένα ακόμα pit stop στον Leclerc, με το οποίο δεν έχασε θέση αφού παρέμεινε έκτος αλλά είχε τη δυνατότητα να διεκδικήσει τον ένα βαθμό που χαρίζει ο καλύτερος γύρος του αγώνα. Κι αυτό διότι εκείνη τη στιγμή, με τον Vettel μπροστά από τον Hamilton, ο τίτλος κατασκευαστών θα έμενε ακόμα ανοιχτός χάρη σε αυτόν τον ένα πόντο.

Όμως δεν τα κατάφερε, με αποτέλεσμα ο τίτλος κατασκευαστών να κριθεί υπέρ της Mercedes. Στην κορυφή, ο Bottas πανηγύριζε για πρώτη φορά από το Μπακού.

newsauto.gr

 

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
F1

Υπόλοιπα: Τελευταία Ενημέρωση

X
X