ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Επίσημο: Νέο Audi A1 2018, ό,τι χρειάζεται να ξέρετε

24sports team

info@24sports.com.cy

Η αστική κομψότητα των τεσσάρων κύκλων αλλάζει στρατηγική. Αφήνει πίσω της τις στρογγυλάδες εις όφελος μιας μυώδους και σπορ αισθητικής. Αυτή η δεύτερη γενιά Audi A1 είναι πάνω από όλα ένα από τα πιο φιλόξενα και συνδεδεμένα σουπερμίνι.

Από την εμφάνιση των μικρών SUV, δεν υπάρχουν και πολλά μοντέλα για να μοιραστούν το εμπορικό παιχνίδι του κομψού και μοντέρνου μικρού αυτοκινήτου. Αν βάλεις στην άκρη το FIAT 500, την Alfa Romeo MiTo (που μας κουνάει το μαντήλι) ή το DS 3 που ασφυκτιά υπό το βάρος των ετών, απομένουν μόνο δύο: Το MINI και το Audi A1. Είχε φτάσει όμως ο χρόνος ανανέωσης για το μίνι του Ingolstadt που εκμεταλλεύτηκε τη σύγχρονη πλατφόρμα του ομίλου Volkswagen.

Αυτή η πλατφόρμα, που ονομάζεται MQB A0, και η οποία υποστηρίζει επίσης τα SEAT Ibiza και Volkswagen Polo, επιτρέπει στο νέο Α1 να βελτιωθεί σε όλους τους τομείς. Και πρώτον, σε αυτό της φιλοξενίας. Το A1 μεγάλωσε κατά επτά πόντους σε μήκος, φτάνοντας τα 4,03 m, αλλά αυξάνοντας ιδιαίτερα το μεταξόνιο του, κοντά στα 10 cm. Ο Γερμανός κατασκευαστής μετακίνησε τους άξονες στα άκρα και κόντυνε τους προβόλους, γεγονός που βελτίωσε σημαντικά το χώρο στο πίσω κάθισμα.

Δύο επιβάτες, ακόμα και πάνω από 1,80, θα ταξιδέψουν με ένα πραγματικά καλό επίπεδο άνεσης για την κατηγορία. H νέα χωροταξική μελέτη ωφελεί επίσης τις αποσκευές, καθώς η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ ανέβηκε στα 335 lt, και έπιασε το σημείο αναφοράς της κατηγορίας, αυτή του πιο «λαϊκού» ξαδέρφου του, του SEAT Ibiza. H ονομασία «Sportback» παραδόξως έχει διατηρηθεί, παρότι το νέο A1 θα κατασκευάζεται αποκλειστικά με 5 πόρτες.

Το A1 αλλάζει τεχνικά, αλλά κυρίως οπτικά. Η Audi, που είναι γενικά επιφυλακτική όσον αφορά τον σχεδιασμό, εδώ πήρε ρίσκο. Το Inglstadt ήθελε να κάνει πιο «αρρενωπό» το μίνι του και να τονίσει την αθλητική πλευρά του. Οι σχεδιαστές επέστρεψαν στην ιστορία της φίρμας και εμπνεύστηκαν από το «Ur-Quattro», πρωταθλητή των ράλι στη δεκαετία του ’80. Οι τρεις γραμμές μεταξύ καπό και μάσκας, το πίσω σπόιλερ και τα πλευρικά διαφράγματα αποτελούν νεύματα στον ένδοξο πρόγονο και ενσωματώνονται σε μια πιο κόμπακτ σιλουέτα.

Στην πραγματικότητα, το ύψος μειώθηκε και το ίχνος του Α1 μεγάλωσε για να καθίσει καλύτερα το αυτοκίνητο στο δρόμο. Άλλες λεπτομέρειες, όπως η θέση της πίσω πτέρυγας-καρχαρία και η τοποθέτηση της πέμπτης πόρτας, υπενθυμίζουν τη συγγενική καταγωγή του A1 με διάφορα μοντέλα του γκρουπ, συμπεριλαμβανομένου του Q2. Η Audi θα προσφέρει δύο ειδικά χρώματα οροφής, μαύρο ή γκρι, και επιπλέον έναν κατάλογο με σχέδια σε ζάντες και μια παλέτα χρωμάτων πολύ διαφοροποιημένη.

Στην καμπίνα, το A1 επίσης μεταμορφώθηκε. Το «κόκπιτ» ανασχεδιάστηκε πλήρως με ένα ταμπλό με ζιγκ-ζαγκ που ενσωματώνει μεγάλες οριζόντιες οπές αερισμού. Το σχέδιο μοιάζει κάπως με το σύμπαν της Lamborghini με ασύμμετρα σχήματα και λοξότμητο. Και η αισθητική του μπορεί να ενισχυθεί παραπάνω με εσωτερικό φωτισμό διαφορετικών χρωμάτων.

Το αναλογικό κόκπιτ είναι το στάνταρ καντράν, ενώ οθόνη πολυμέσων που το συνοδεύει (σύστημα MMI), ποικίλει ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού από τις 8,8” έως τις 10,1”. Περιλαμβάνει δε την τελευταία έκδοση του συστήματος MMI με όλες τις τρέχουσες συνδέσεις (Android, Carplay κ.λπ.) και δύο θύρες USB, συμπεριλαμβανομένης μίας USB-C που μπορεί να φορτώνει ή να μεταφέρει αρχεία ταχύτερα. Το μόνο λάθος στην όλη εκτέλεση της premium καμπίνας έχει να κάνει με τα κατά την πλειονότητά της σκληρά πλαστικά.

Το A1 κάλυψε την τεχνολογική καθυστέρησή του υιοθετώντας -πάντα ανάλογα με το επιλεγείσα έκδοση- επαγωγικό φορτιστή smartphone, ηλεκτρoνική παρακολούθηση των service, προσαρμοζόμενο cruise control, ανίχνευση των πεζών, βοήθεια στη στάθμευση με κάμερα οπισθοπορείας που ανιχνεύει τα εμπόδια κατά τους ελιγμούς, καθώς και ένα ολοκαίνουργιο ηχοσύστημα που αλλάζει αυτόματα μεταξύ επίγειου και ψηφιακού ραδιοφώνου για να αποφευχθεί η απώλεια της λήψης.

Κατά το εμπορικό λανσάρισμα, η Audi θα ξεκινήσει αποκλειστικά με βενζινοκινητήρες. Η γκάμα θα έχει βασικό μοτέρ το 3κύλινδρο 1.0 TFSI των 95 ίππων, ακολουθούμενο από το υπερτροφοδοτούμενο 3κύλινδρο 1.0 TFSI με 116 PS, το 4κύλινδρο 1.500άρι των 150 PS με «Cylinders on Demand» που απενεργοποιεί δύο κυλίνδρους για εξοικονόμηση καυσίμου στις φάσεις χαμηλού φορτίου.

Το κορυφαίο μοτέρ κατά το λανσάρισμα θα είναι το 2.0 TFSI με 200 άλογα. Όλα τους είναι συμβατά με χειροκίνητο 6άρι σασμάν ή αυτόματο κιβώτιο με διπλό συμπλέκτη, S tronic.

Οι κινητήρες τουρμποντίζελ θα ακολουθήσουν αργότερα, καθώς και μια ούλτρα σπορ έκδοση S1 με τετρακίνηση και δίλιτρο μοτέρ πάνω από 310 άλογα.

Παράλληλα με τον επιλογέα οδηγικών ρυθμίσεων «Drive Select», ο οποίος επεμβαίνει στην απόκριση του κινητήρα, στο βάρος του τιμονιού και στην ταχύτητα αλλαγής του S tronic, το A1 προσφέρει προαιρετικά μια πραγματικά προσαρμοζόμενη ανάρτηση. Τέλος, σημειώστε ότι το A1 είναι πιθανό να είναι ένα από τους πρώτα μοντέλα της Audi που θα φορούν στην πίσω πόρτα τα νέα διακριτικά ονόματα -30, 40- τα οποία συμβολίζουν κλάσεις ισχύος.

Το καινούργιο Audi Α1 αναμένουμε να κάνει την εμφάνισή του στην ελληνική αγορά τον προσεχή Νοέμβριο ή τον Δεκέμβριο, με τιμή λίγο πάνω από τις €18.700 που στοιχίζει το βασικό Α1 Sportback.

 

 

drive.gr

Auto: Τελευταία Ενημέρωση

«S#!t happens»

«S#!t happens»

Η αντίδραση του Φερστάπεν μετά το GP Αυστραλίας
 |  AUTO
X
X