ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

COVID και αυτοκίνητο: Πώς να προστατευτείτε σωστά

Έρερυνα από το Πανεπιστήμιο Swansea στην Ουαλία

autokinito.com.cy

autokinito.com.cy

https://autokinito.com.cy/

facebookinstagram

Το Πανεπιστήμιο Swansea στην Ουαλία διαπίστωσε ότι η διαφορά στην πίεση του αέρα μεταξύ του εσωτερικού και του εξωτερικού χώρου ενός κινούμενου οχήματος δημιουργεί ρεύμα που μπορεί να απορροφήσει τον ιό. Ταυτόχρονα, για οδήγηση κάτω από 48 χιλιόμετρα την ώρα, το άνοιγμα και των τεσσάρων παραθύρων είναι το πιο επωφελές. Η αερομεταφερόμενη μετάδοση του Covid-19 συμβαίνει με δύο τρόπους: Μέσω μεγάλων σταγονιδίων υγρού μέσω του βήχα μας ή μέσω μικρότερου σπρέι αερολύματος που εκπέμπεται κατά την εκπνοή μας.

Τα μεγάλα σωματίδια είναι αρκετά βαριά για να πέσουν σε μια επιφάνεια μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα, ωστόσο το σπρέι αερολύματος εξατμίζεται, αφήνοντας τον ιό να κυκλοφορεί στον αέρα για έως και μία ώρα. Ο επικεφαλής της έρευνας, ο καθηγητής Chenfeng Li είπε ότι αυτό το φαινόμενο αερολύματος ήταν εύκολο να αντιμετωπιστεί με τη μέθοδό του. «Σε χαμηλές ταχύτητες, η διαφορά πίεσης είναι πολύ μικρότερη, οπότε ο αέρας στο εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι ιδιαίτερα ταραγμένος. Αυτό αυξάνεται περαιτέρω σε στάσεις και στις συνεχείς αλλαγές κατεύθυνσης. Σε αυτές τις συνθήκες, χρειάζεστε τον μέγιστο δυνατό αερισμό με κάθε διαθέσιμο παράθυρο ανοιχτό.»

Τα πιο πάνω ωστόσο αλλάζουν κατά την οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο: «Διαπιστώσαμε ότι η αυξημένη διαφορά στην πίεση του αέρα σε υψηλές ταχύτητες σήμαινε ότι το διαγώνιο άνοιγμα (π.χ. ένα μπροστινό παράθυρο στα δεξιά και ένα πίσω παράθυρο στα αριστερά) δημιούργησε ένα πολύ ισχυρό φαινόμενο σήραγγας, το οποίο ήταν ακόμη πιο αποτελεσματικό στη διάλυση σωματιδίων παρά να έχουμε και τα τέσσερα παράθυρα ανοιχτά. Η διαδικασία είναι τόσο αποτελεσματική που είναι απαραίτητο να το κάνετε μόνο για 10 δευτερόλεπτα κάθε φορά, κάθε πέντε έως 10 λεπτά, ή όποτε κάποιος βήχει ή φτερνίζεται.»

Η έρευνα της ομάδας ανακάλυψε επίσης ότι το κάθισμα στα μπροστινά καθίσματα ήταν πολύ πιο ασφαλές από το πίσω, λόγω της κατεύθυνσης της ροής του αέρα μέσω του αυτοκινήτου. Εάν οι επιβάτες όντως πρέπει να καθίσουν πίσω, ο καθηγητής Li συνέστησε να κάθονται στο απέναντι κάθισμα στο σημείο που ανοίγει το παράθυρο. Φυσικά όλα αυτά έχουν να κάνουν με τις περιπτώσεις όπως στο αυτοκίνητο δεν βρίσκονται άτομα της ίδιας οικογένειας, καθώς τα μέλη μιας οικογένειας θα είχαν ήδη ανταλλάξει τον ιό μεταξύ τους εάν ένα από αυτά ήταν ήδη θετικό. Η πιο πάνω έρευνα αναφέρεται περισσότερο στα ταξί αλλά και στις περιπτώσεις όπου είμαστε στο αυτοκίνητο με άτομα που δεν διαμένουν μαζί μας.

Κλείνοντας, ο καθηγητής Li είπε ότι ο καλύτερος τρόπος για να παραμείνετε ασφαλείς σε ένα κοινόχρηστο όχημα ήταν να φορέσετε μάσκα. Τα ευρήματά του έδειξαν ότι η χρήση καλυμμένου προσώπου μείωσε την εκπομπή του ιού κατά 90% και ότι η πρόσληψη του ιού από τους επιβάτες μειώθηκε κατά 70%. Στην Ουαλία, οι μάσκες εξακολουθούν να είναι αναγκαστικές στις δημόσιες συγκοινωνίες και σε όλους τους εσωτερικούς χώρους εκτός από τις μπυραρίες και τα εστιατόρια.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Auto: Τελευταία Ενημέρωση

«S#!t happens»

«S#!t happens»

Η αντίδραση του Φερστάπεν μετά το GP Αυστραλίας
 |  AUTO
X
X