ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

De Ζαβού: Ντούσαν… μείνε μακριά

Χρήστος Ζαβός

Χρήστος Ζαβός

Λοιπόν. Έχει σοβαρές δικαιολογίες. Ίσως να τον πλήγωσε περισσότερο η ήττα από τον οποιοδήποτε άλλο. Γιατί άμα ο Κερκέζ δεν ήθελε να κερδίσει τον Απόλλωνα και τον Σοφρώνη ποιος θα το ήθελε περισσότερο; Ο Στρέπελ, ο Τραμεντσάνι, ο Ιραόλα ή ο Αναστασίου που μέχρι πριν από λίγους μήνες ήξεραν το κυπριακό ποδόσφαιρο όσο εγώ το πώς φτιάχνουν οι Κινέζοι τα ντάμπλινγς.

Τώρα γιατί να ήθελε τόσο πολύ; Πρώτο γιατί αγωνιστικά άμα έπαιρνε το τρίποντο, οι κόποι τους θα είχαν ανταμειφθεί και η ομάδα κατ’ επέκταση θα είχε εκτοξευθεί.

Δεύτερο γιατί παρακολουθεί από την αρχή τον Σοφρώνη και το έργο του στον Απόλλωνα. Όσο και αν εσένα σε πειράζει , αυτή είναι η αλήθεια. Άμα δεν με πιστεύεις, διάβασε τις δηλώσεις του Ντα Σίλβα που έκανε στην TV. Και να μην τις διαβάσεις, λίγο από ποδόσφαιρο να ξέρεις θα καταλάβεις ότι έχουν πολλά κοινά ως προπονητές. Δεν είναι ίδιοι, έχουν όμως πολλά κοινά.

Τρίτο γιατί είναι Αελίστας. Γι’ αυτό όμως θα μιλήσουμε πιο κάτω στο κείμενο.

Και τέταρτο είναι γιατί ακόμη δεν έχει καταλάβει πώς να διαχειρίζεται την εικόνα του στο δημόσιο βήμα. Ο Ντούσαν πάντα έλεγε την δική του αλήθεια. Θυμήσου όταν ήταν ακόμη παίκτης δεν έχει κανένα ενδοιασμό να μιλήσει για τους κύπριους συναδέλφους του, που προτεραιότητα είχαν το πολυτελές αυτοκίνητο, τον καφέ και το στρωμένο μαλλί. Ψέματα; Κάργα αλήθεια, τουλάχιστον τότε.

Στον τόπο του «ότι να ναι, ότι βρέξει και ότι κατεβάσει» ο αυθορμητισμός ή η έκφραση του συναισθήματος αποτελεί σχεδόν κοινωνικό έγκλημα. Στον τόπο που σε μαθαίνουν να στέκεσαι προσοχή από μικρό παιδί δεν συγχωρείται να λες την αλήθεια σου ακόμη και αν είναι λάθος.Προσοχή λοιπόν ενώπιον των γονιών, της εκκλησίας, μες την τάξη, στον στρατό, μπροστά στην πεθερά, στον πολιτικό, στον τραπεζικό, τον δημόσιο υπάλληλο… τι είναι αυτά που λες κύριε Κερκέζ;

Άκουσε εκεί να εκθειάσει τον αντίπαλο. Και μάλιστα μετά από μια βαριά ήττα. Και το χειρότερο δε, τους είπε ακόμη ότι κάποιοι δεν καταλάβουν από ποδόσφαιρο. Στη χώρα που οι Μουρίνιο είναι όπως τα γατιά στο Μοναστήρι της Αγίας Ελένης, βγήκε να πει τέτοιο πράγμα ο αθεόφοβος.

Και να ήταν μόνο αυτό; Μες την αγένεια λες και είναι ο σούπερ σωστός, κατήγγειλε συμπεριφορές οπαδών που είναι πάνω στην κερκίδα και σφυρούν κάθε φορά που το μυαλό τους είδε λάθη εκ μέρους ποδοσφαιριστών. Έ όχι!! Το παρατράβηξε ο τύπος. Του έδωσαν μικρόφωνο και απλά έλεγε ότι του κατέβηκε. Και λύσσαξαν μερικοί, όχι όλοι φυσικά.

Δεν ήθελε και πολύ, πολλοί εξ αυτών δεν του το συγχωρούν. «Δουλειά του είναι να προπονεί την ομάδα και όχι να τα βάζει με τον κόσμο» είναι το βασικό επιχείρημα τους. Το οποίο εν μέρει είναι σωστό. Αλλά ποιος είπε ότι δουλειά του οπαδού είναι ν’ αναθεματίζει τον ποδοσφαιριστή και να τα βάζει με τις επιλογές του προπονητή χωρίς κιόλας να έχει καμιά επιχειρηματολογία; Και ποιος είναι αυτός που ενώ ξεφεύγει από τα όρια, ζητά από τον άλλο να τα διατηρεί. Ωραίοι είμαστε!! Όλα για την πάρτη μας.

Θα μου πεις ότι συμβαίνουν σε όλες τις χώρες τέτοια πράγματα. Και εγώ σου λέω τι ωραία που θα ήταν εάν συνέβαινε στην Κύπρο, ότι συμβαίνει σ' άλλες χώρες!! Άλλο πράγμα. Γιατί σε άλλες χώρες, αν μη τι άλλο υπάρχει και ένα υπόβαθρο ως προς τη γνώση του αθλήματος.

Το να είσαι όμως παντελώς άσχετος και να νομίζεις ότι είσαι ένα κράμα Κρόιφ και Γκουαρδιόλα είναι κύριο χαρακτηριστικό των οπαδών ανά το νησί. Και ως αλάνθαστοι που είμαστε ο καθένας μας ξεχωριστά, δεν συγχωρούμε τα λάθη του άλλου. Όχι απλά δεν τα συγχωράμε, δεν επιτρέπουμε να γίνεται το όποιο λάθος.

Δεν με πιστεύεις πάλι; Άντε να μιλήσουμε με επιχειρήματα. Οκ, έκανε λάθος στον αγώνα με τον Απόλλωνα. Και γω μετά το ματς, σκέφτηκα ότι ίσως να έκλεινε περισσότερο τους χώρους απέναντι στην καλύτερη ομάδα του πρωταθλήματος. Μετά το ματς όμως!!

Και τι δεν άκουσα από κάποιους μετά το ματς. «Δεν θα έπαιζα με Ντα Σίλβα», « ο Γουίλερ ίσως έπρεπε να μείνει εκτός», « Που τον έχει τον Φιντέλις», « έπρεπε να κάτσει πίσω» και ότι μαλακία περνά από το μυαλό του καθενός.

Και άμα άλλαζε κάτι και πάλι κέρδιζε ο αντίπαλος; Δεν θ’ αρχίζαμε όλοι μα… «ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει», «γιατί έβγαλε αυτόν και έβαλε τον άλλο» και πάει λέγοντας; Το έχουμε δει το έργο εκατοντάδες φορές. Όλοι κρίνουμε εκ του αποτελέσματος.

Και να σου πω και κάτι άλλο στην τελική. Ναι είναι άπειρος. Ναι δεν έχει ακόμη ζυμωθεί μες τα μεγάλα παιγνίδια. Δεν είναι όμως λογικό; Αφού πρώτη φορά προπονεί ομάδα σε τέτοιο επίπεδο. Πρώτη φορά δημιούργησε και ακολούθως έχτισε ομάδα. Εσύ δηλαδή γεννήθηκες σωστός; Δεν έκανε ποτέ μαλακίες για να μάθει απ’ αυτές;

Να μου πεις τώρα… και θα μάθει πάνω μας; Και εγώ σου λέω ναι, να μάθει πάνω σου. Γιατί; Γιατί αποδεικνύει ότι είναι ικανός. Γιατί με περιορισμένες οικονομικές δυνατότητες σε σχέση με τους ανταγωνιστές είναι πρώτος. Και το θέμα δεν είναι ότι ειναι πρώτος, το θέμα είναι ότι έχει φτιάξει ομάδα. Γι' αυτό και εξισορρόπησε το μειονέκτημα των λεφτών που είχε. Γιατί η ομάδα βγάζει μια ποδοσφαιρική υγεία. Γιατί επίσης η φιλοσοφία του είναι αυτή που αρέσει σ’ όλους όσους ασχολούνται με το άθλημα. Γιατί γνωρίζει όσο λίγοι ποιο είναι το σωματείο και πως λειτουργεί. Γιατί μας ανάγκασε όλους και κυρίως κάποιους από τους οπαδούς της ίδιας του της ομάδας να θυμηθούμε ότι η ΑΕΛ, πρέπει να πρωταγωνιστεί. Καιίσως μάλιστα κάποιοι εξ αυτών να είναι αυτοί που τα χώνουν ενώ το καλοκαίρι είχαν γυρίσει την πλάτη. Και τους φέρνεις πίσω και σου λένε και το ευχαριστώ. 

Και γιατί άμα θες είναι και Αελίστας. Πάνω σε τούτο έχω πολλά να πω. Δεν είναι όμως της παρούσης. Θ’ αποταθώ όμως στον ίδιο το Ντούσαν που μπορεί ή σίγουρα διαβάζει το κείμενο. Έχει στην επαγγελματική του καριέρα να επιλέξει. Ή θα επικεντρωθεί στη δουλειά του, μακριά από συναισθηματισμούς ή θα σχοινοβατεί μεταξύ των δύο.

Στην τελική ότι και να κάνει, ακόμη και να πάρει τρία κύπελλα και τέσσερα πρωταθλήματα θα έρθει η ώρα που «κάποιοι» θα τον πληγώσουν και θα τον προσβάλουν, αγνοώντας την προσφορά του, μεγάλη ή μικρή. Παραδείγματα πολλά, δεν χρειάζεται ν’ αναφέρω ονόματα. Λίγο τα «ιερά τέρατα» του σωματείου να ρωτήσεις, θα πάρεις λίγο πολύ τις ίδιες απαντήσεις.

Και στο κάτω, κάτω της γραφής η μεγαλύτερη πληγή που μπορεί κάτι να σου προκαλέσει είναι απ’ αυτό ή αυτούς που αγαπάς. Και στον τόπο τούτο δεν χρειάζονται ούτε ηρωισμοί, ούτε οπαδιλίκια.

Δεν θέλω να σκεφτώ άμα η ομάδα χάσει από τη Σαλαμίνα- κάτι πολύ πιθανό κιόλας- τι θα γίνει απ’ αυτή τη μερίδα των οπαδών που θυμάται ή σκέφτεται ανάλογα της στιγμή. Προσωπικά σου το έγραψα ότι ακόμη και από την ΑΕΚ αν έχανε, τούτη η ομάδα μόνο μέλλον έχει. Και άμα η διοίκηση το αντιληφθεί και πράξει ανάλογα τότε το μέλλον θα είναι πιο θετικό, γιατί εσύ φρόντισες ή προνόησες να το δημιουργήσεις.

Γι’ αυτό σου λέω Ντούσαν μείνε μακριά από συναισθηματισμούς. Μείνε μακριά από την «αρρώστια», γιατί μετά θα σε καταρρακώσει. Κάνε τη δουλειά σου για να νιώσεις εσύ καλά με τον εαυτό σου και μην περιμένεις τίποτα από κανένα.

Και δουλειά σου είναι να βελτιώνεις τη δουλειά σου άρα και την ομάδα. Και άσε τους άλλους να βρίζουν ή να ξεσπάνε πάνω στην κερκίδα. Και ένα καθρέφτη να τους δώσεις το ίδιο πράγμα θα κάνουν…

De Ζαβού: Τελευταία Ενημέρωση

Τι ομάδα είστε;

Τι ομάδα είστε;

Η απάντηση δόθηκε επανειλημμένα, το ερώτημα πια είναι άλλο και πολύ πιο ουσιώδες
Χρήστος Ζαβός
 |  DE ΖΑΒΟΥ
Legalize it…

Legalize it…

Η «ποινικοποίηση» των πανηγυρισμών, πάει κόντρα στο ποδόσφαιρο
Χρήστος Ζαβός
 |  DE ΖΑΒΟΥ
Αππωμάρα

Αππωμάρα

Όπως και στο γενικότερο κοινωνικό πλαίσιο, έτσι και στο ποδοσφαιρικό χώρο, η αππωμάρα καθορίζει τις συμπεριφορές
Χρήστος Ζαβός
 |  DE ΖΑΒΟΥ
Ομόνοια: Τι θέλουν;

Ομόνοια: Τι θέλουν;

Η ασάφεια στις επιδιώξεις της διοίκησης γεννάει ερωτήματα, πιο βασανιστικά και από το ενδεχόμενο να χαθεί το φετινό πρωτάθλημα ...
Χρήστος Ζαβός
 |  DE ΖΑΒΟΥ
Free… Σα Πίντο

Free… Σα Πίντο

Εξοντωτική ποινή… που μοιάζει με γκιλοτίνα στο κεφάλι του Πορτογάλου
Χρήστος Ζαβός
 |  DE ΖΑΒΟΥ
Αμήν!!

Αμήν!!

Άμα έχει «Ανορθωσιάτικο δαίμονα»… θα έχει και θεό
Χρήστος Ζαβός
 |  DE ΖΑΒΟΥ
Μιλώντας για modern football…

Μιλώντας για modern football…

Η απόφαση της Ομόνοιας εκτός από ξένη για τη κοσμοθεωρία μας, θέτει σε νέο επίπεδο τη σχέση οπαδού- ομάδας
Χρήστος Ζαβός
 |  DE ΖΑΒΟΥ
Μεταγραφές;

Μεταγραφές;

Το ερώτημα δεν είναι υπαρξιακό… άπτεται πρακτικών ζητημάτων
Χρήστος Ζαβός
 |  DE ΖΑΒΟΥ
X