ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Χρύσανθος Τσουρούλλης «Κανένας δεν είναι αναντικατάστατος»

Ποια προγράμματα από τα άλλα κανάλια θα επέλεγε;

Του Ανδρέα Μαλάη

Είναι ο παρουσιαστής του πιο δημοφιλούς κεντρικού δελτίου ειδήσεων και ο Εκτελεστικός Διευθυντής του ΔΙΑ. Ο Χρύσανθος Τσουρούλλης μάς μιλά για τα νέα δεδομένα στη δημοσιογραφία και μοιράζεται μαζί μας τις σκέψεις και τους στόχους του για τη νέα χρονιά.

Βλέπουμε πως το διαδίκτυο έχει διεκδικήσει το κομμάτι της αμεσότητας ειδησιογραφικά. Πώς αυτό αλλάζει το τοπίο της τηλεοπτικής ενημέρωσης;

Εμείς είμαστε εξ αυτών που το διαδίκτυο το θεωρούμε συνεργάτη μας και χρήσιμο εργαλείο, γι’ αυτό και θα το δείτε να συνυπάρχει μαζί με τα τηλεοπτικά δελτία. Το ένα συμπληρώνει το άλλο και τα δύο μαζί προσφέρουν και στον τηλεθεατή και στον χρήστη ένα αθροιστικό αποτέλεσμα με μεγαλύτερη αξία σε ό,τι αφορά την αντικειμενικότητα, την εγκυρότητα και την αμεσότητα. Ούτως ή άλλως, είναι και αυτός ένας τρόπος απάντησης σε αυτό το εφιαλτικό φαινόμενο της εποχής μας που ονομάζεται fake news. Είναι η απάντηση και του δικού μας ομίλου στο να προσφέρουμε επώνυμη, έγκαιρη και αντικειμενική ενημέρωση στον Κύπριο πολίτη.

Πόσο ρόλο παίζει ο παρουσιαστής ενός δελτίου;

Είναι σαφώς ένα από τα κύρια συστατικά της επιτυχίας ενός δελτίου. Βέβαια, θα παραδεχτώ κι εγώ, χωρίς να λέω κάτι καινούργιο, ότι έχει πολύ μεγάλη σημασία και το τι προηγείται αλλά και το τι έπεται ενός δελτίου. Από την άλλη, ο παρουσιαστής ως ο αγγγελιαφόρος, είναι αυτός που θα καταφέρει ή όχι να δώσει το χρώμα, το ύφος και τη βαρύτητα που χρειάζεται για να συνοδευτεί μια είδηση. Εμείς, επίσης, σε συνέχεια και της προηγούμενής σου ερώτησης, θα σού πω ότι κατ’ επιλογή στα δελτία ειδήσεών μας προσφέρουμε και τη δεύτερη και την τρίτη ανάγνωση. Δεν μένουμε μόνο στη μεταφορά των γεγονότων, προσπαθούμε να δώσουμε παρασκήνιο και πιθανές συνέπειες. Είναι αυτό που θεωρούμε πως λείπει από την αμεσότητα και την ταχύτητα του διαδικτύου, κάτι που συμπληρώνει εδώ η τηλεόραση.

Πόσο μεγάλος είναι ο κίνδυνος να γίνει προσωποπαγής η τηλεοπτική ενημέρωση, ιδιαίτερα όταν μιλάμε για το κεντρικό δελτίο;

Είναι! Ένα δελτίο έχει και την προσωπική σφραγίδα αυτού που το παρουσιάζει. Στα σύγχρονα δελτία ειδήσεων, μάλιστα, όπου δεν έχουμε μόνο παρουσίαση των ειδήσεων, αλλά και συνεντεύξεις και ζωντανά δρώμενα που παρουσιάζονται εκείνη τη στιγμή, αναδεικνύεται περισσότερο ο ρόλος και η σημασία του παρουσιαστή, γι’ αυτό, άλλωστε, κι αυτός που παρουσιάζει δελτίο πλέον επιβάλλεται να είναι δημοσιογράφος, να ξέρει τι διαβάζει, ώστε να μπορεί να το μεταδώσει σωστά. Ούτως ή άλλως είμαι εξ αυτών που πιστεύουν ακράδαντα ότι η τηλεόραση είναι καθρέφτης, άρα την ώρα που καλείσαι να παρουσιάσεις ένα θέμα, ο τηλεθεατής ξέρει αν αυτό που λες το γνωρίζεις και πόσο καλά προετοιμάστηκες για να το παρουσιάσεις. Εντούτοις, δεν κουράζομαι να επαναλαμβάνω ότι είναι μια δουλειά που αφορά μερικές δεκάδες ανθρώπων από το πρωί και είναι κρίκοι μιας αλυσίδας που, εάν κάποιος κάνει λιγότερο καλά τη δουλειά του, το αποτέλεσμα δεν θα είναι αυτό που πρέπει για όλη την αλυσίδα. Ο παρουσιαστής είναι απλά ο τελευταίος κρίκος. Όλοι πρέπει να κάνουν πρωταθλητισμό. Από τον κάμερα μαν και τον φωτιστή, μέχρι τον ηχολήπτη και τον διευθυντή σκηνής.

Έπειτα από τόσα χρόνια εμπειρίας στην ειδησιογραφία, πόσο εύκολο είναι να αντιληφθείς τις παγίδες του λαϊκισμού και να τις αποφύγεις;

Για πολλούς είναι η εύκολη λύση. 

Νομίζω πως όσο μεγαλώνει κανείς και αποκτά περισσότερη πείρα τόσο περισσότερες και μεγαλύτερες αντιστάσεις αποκτά στο φαινόμενο. Από την άλλη, όμως, υπάρχει κι ένας καλώς νοούμενος λαϊκισμός, που μεταφράζεται ως εξής: η δυνατότητα του δημοσιογράφου να ρωτά αυτό που έχει στο μυαλό του να ρωτήσει ο μέσος Κύπριος πολίτης. Τα δελτία δεν απευθύνονται μόνο σε ακαδημαϊκούς, αλλά σε όλο το φάσμα των πολιτών και οι ερωτήσεις πρέπει να είναι προσαρμοσμένες και να εξυπηρετούν αυτή τη λογική.

Πώς βλέπεις τον ανταγωνισμό στα δελτία;

Ωφέλιμο. Μάς κάνει να θέλουμε καθημερινά να γινόμαστε καλύτεροι, να θέλουμε η ενημέρωση να περιλαμβάνει τα πάντα και τους πάντες, να προσπαθούμε να αλλάξουμε στο μέγεθος των δυνατοτήτων μας τον κόσμο, έστω και κατά ένα χιλιοστό με τη δημοσιογραφία μας προς το καλύτερο.

Ήταν απώλεια η μετεγγραφή της Γωγώς στο ΡΙΚ1;

Κοίταξε, θα μιλήσω προτάσσοντας τον εαυτό μου. Είμαι εξ αυτών που πιστεύουν πως με αναντικατάστατους είναι γεμάτα τα νεκροταφεία. Δεν υπάρχει κανείς αναντικατάστατος, κι αυτό ξεκινά από μένα. Η Γωγώ είναι μια πολύ καλή επαγγελματίας, όπως κι άλλοι που βρέθηκαν εδώ και τώρα έχουν φύγει. Υπόψη ότι αυτός ο οργανισμός δικαιούται να λέει πως γαλούχησε, εκπαίδευσε, έδωσε δουλειά και είχε στις τάξεις του το 80% του δημοσιογραφικού κόσμου. Άρα, ο καθένας που είναι εδώ είναι ένα «συν», την ώρα που φεύγει τού ευχόμαστε «καλή επιτυχία» και πάμε γι’ άλλα.

Ο σταθμός τερματίζει πρώτος και πολλοί υποστηρίζουν ότι μεγάλο μέρος της επιτυχίας το οφείλει κυρίως σε εξ Ελλάδος προγράμματα. Τι απαντάς σε αυτό;

Καλή ερώτηση, ευκαιρία να απαντηθούν διάφορα μυθεύματα που καλοπροαίρετα ή κακοπροαίρετα πλασάρονται στην τηλεοπτική αγορά. Το Σίγμα αυτή τη στιγμή μπορεί να λέει ότι έχει το μεγαλύτερο ποσοστό κυπριακού προγράμματος από τους ανταγωνιστές του. Από τις 07.30 ξεκινά το «Πρωτοσέλιδο», στη συνέχεια τη σκυτάλη παίρνει η Θέκλα με δίωρο πρόγραμμα, μετά ακολουθεί για τρεις ώρες το «Μεσημέρι και κάτι», εκπομπή μαγειρικής και η Κωνσταντίνα Ευριπίδου. Στην ουσία, έχουμε ένα ευχάριστο άθροισμα ελλαδικού και κυπριακού προγράμματος. Να θυμίσω τη «Γαλάτεια», την «Παραδοσιακή βραδιά», το «Success Story»; Έχουμε πάρα πολλές τοπικές παραγωγές και πολύ σπουδαίο ελληνικό πρόγραμμα. Είναι κρίμα να προσπαθεί κάποιος να περάσει το μήνυμα ότι το Σίγμα πατά μόνο σε ελλαδικό πρόγραμμα. Εξάλλου, το ελλαδικό πρόγραμμα είναι κατά βάση τάλεντ σόου, στα οποία συμμετέχουν και Κύπριοι, η συνεργασία μας έχει τον χαρακτήρα της συμπαραγωγής. Νομίζω, λοιπόν, ότι μάς αδικεί αυτή η φημολογία. Δεν είναι και ό,τι πιο ευχάριστω να το ακούς.
Ίσως επικρατεί αυτή η αντίληψη εξαιτίας των προγραμμάτων στην prime time.

Η οποία, όμως, περιλαμβάνει την πιο πετυχημένη σειρά πριν το δελτίο και το πιο επιτυχημένο δελτίο ειδήσεων.

Ποια είναι τα πλάνα για τη νέα χρονιά; Οι καινούργιοι στόχοι;
Το Σίγμα κλείνει μια εξαιρετική χρονιά ως προς τις επιδόσεις του. Νιώθουμε ιδιαίτερα ευτυχείς που ο κόσμος αγκάλιασε με ιδιαίτερη θέρμη τις πλείστες προτάσεις μας και καθιστά τη νέα χρονιά ακόμη πιο φιλόδοξη. Οι προσδοκίες μας δεν σταματούν, θα σηκώσουμε ακόμη πιο ψηλά τον πήχη. Είναι μια χρονιά με εκλογές και εξελίξεις τοπικές, περιφερειακές και παγκόσμιες που θα έχουν τεράστια σημασία στο κομμάτι της ενημέρωσης κι εμείς, όπως ξέρεις, προσπαθούμε το τηλεοπτικό μας μενού να έχει από όλα. Αυτό θα προσπαθήσουμε να κάνουμε και τη νέα χρονιά, κι ευχόμαστε να μάς αγκαλιάσει με περισσότερη θέρμη ο κόσμος.

Αν είχες την ευκαιρία να επιλέξεις ένα πρόγραμμα από τα υπόλοιπα κανάλια για να ενταχθεί στον προγραμματισμό του σταθμού, ποιο θα ήταν αυτό;

Χμ, από τον Alpha θα επέλεγα τη «Γυναίκα χωρίς όνομα», το «La pasta pomilώri» από τον ΑΝΤ1, το «GNTM» από το OMEGA και από το ΡΙΚ1 τον «Πιο αδύναμο Κρίκο».

Ο Χρύσανθος Τσουρούλλης γεννήθηκε στις 22 Μαΐου 1976 στη Λευκωσία και είναι απόφοιτος της Νομικής Σχολής του Παν/μίου Αθηνών. Ξεκίνησε τη δημοσιογραφική του καριέρα στα τέλη της δεκαετίας του ’90 και έκτοτε έχει εργαστεί ως δημοσιογράφος και παρουσιαστής στην αρχή στο ΡΙΚ και στη συνέχεια στο Σίγμα, όπου από το 2015 διορίστηκε, έπειτα από απόφαση του διοικητικού συμβουλίου, Εκτελεστικός Διευθυντής του εκδοτικού οίκου «Δίας».

*Συνέντευξη στο περιοδικό ΤΗΛΕΩΡΕΣ 

Media: Τελευταία Ενημέρωση

1, 2, 3… Zωγράφισε!

1, 2, 3… Zωγράφισε!

Τι θα γινόταν αν αλλάζαμε θέσεις – αν ζητάγαμε από τον θεατή να γίνει καλλιτέχνης;
Δελτίο Τύπου
 |  MEDIA
X
X