ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Αλλάζουν οι κανόνες ασφαλείας για φορτηγά και SUV

Νέα νομοθεσία προωθείται στην Ευρώπη

Νέα νομοθεσία, η οποία θα απαιτήσει τη συμπερίληψη διαφόρων χαρακτηριστικών ασφαλείας σε μια σειρά οχημάτων με στόχο να σωθούν ζωές που χάνονται στους δρόμους της Ευρώπης, προωθεί το Συμβούλιο των Κρατών Μελών.

 

Σύμφωνα με τον προτεινόμενο κανονισμό, τα φορτηγά ημιφορτηγά και τα οχήματα εκτός δρόμου τύπου "SUV" δεν θα απαλλάσσονται πλέον από τα διάφορα χαρακτηριστικά ασφαλείας που μέχρι τώρα απαιτούνται μόνο για τα συνηθισμένα επιβατικά αυτοκίνητα. Αυτά τα χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν την παρακολούθηση της πίεσης των ελαστικών, την παρακολούθηση της υπνηλίας του οδηγού και τα σήματα πέδησης έκτακτης ανάγκης.

 

Επιπλέον για τα επαγγελματικά οχήματα περιλαμβάνονται καταγραφείς στοιχείων γεγονότων, τα οποία αποθηκεύουν δεδομένα όπως η ταχύτητα του αυτοκινήτου ή η κατάσταση ενεργοποίησης των συστημάτων ασφαλείας του αυτοκινήτου πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από σύγκρουση και διευρυμένες ζώνες προστασίας από το κτύπημα κεφαλής ικανές να μετριάσουν τους τραυματισμούς σε σύγκρουση με ευάλωτους χρήστες του οδικού δικτύου πεζούς και ποδηλάτες. Ειδικοί κανόνες ασφαλείας θα ισχύουν για φορτηγά, λεωφορεία, οχήματα με υδρογόνο και αυτοματοποιημένα οχήματα.

Το σχέδιο κανονισμού επικαιροποιεί τους υφιστάμενους κανόνες για την ασφάλεια των οχημάτων που περιέχονται στον κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 661/2009 για την ασφάλεια στη γενική ασφάλεια, στον κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 78/2009 για την ασφάλεια των πεζών και στον κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 79/2009 για την ασφάλεια των υδρογόνων.

Η Κομισιόν θα είναι σε θέση να επικαιροποιεί τις τεχνικές προδιαγραφές μέσω κατ `εξουσιοδότηση πράξεων προκειμένου να λάβει υπόψη τις μελλοντικές τεχνικές εξελίξεις.

Οι στατιστικές της ΕΕ δείχνουν ότι η πρόοδος όσον αφορά τη μείωση των θανάτων από τροχαία ατυχήματα στην ΕΕ έχει σταματήσει τα τελευταία χρόνια. Ο προτεινόμενος κανονισμός αποσκοπεί στον περιορισμό του αριθμού των θανάτων και των σοβαρών τραυματισμών που οφείλονται σε οδικά ατυχήματα. Πρόκειται για το τρίτο πακέτο κινητικότητας "Ευρώπη εν κινήσει".

Παρομοίως οι πρεσβευτές της ΕΕ συμφώνησαν σήμερα στην εντολή της Προεδρίας να διαπραγματευτεί με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο νέους κανόνες που αποσκοπούν στην ομαλή μετάβαση στην έγκριση τύπου των μηχανοκίνητων οχημάτων, καθώς και των συστημάτων, κατασκευαστικών στοιχείων και χωριστών τεχνικών μονάδων μετά το brexit.

Το συμφωνηθέν κείμενο επιτρέπει στους κατασκευαστές μηχανοκίνητων οχημάτων, συστημάτων, κατασκευαστικών στοιχείων και χωριστών τεχνικών μονάδων που είναι κάτοχοι έγκρισης τύπου του Ηνωμένου Βασιλείου να λαμβάνουν έγκριση τύπου της Ένωσης (δηλαδή έγκριση τύπου χορηγούμενη από αρχή έγκρισης μιας από τις χώρες της ΕΕ των 27), υπό τον όρο ότι η αίτηση για έγκριση τύπου της Ένωσης υποβάλλεται πριν από την απόσυρση του Ηνωμένου Βασιλείου από την ΕΕ.

Το σχέδιο κανονισμού καθορίζει τους όρους χορήγησης της έγκρισης τύπου της Ένωσης και των επιπτώσεών του στη διάθεση στην αγορά, την ταξινόμηση ή τη θέση σε κυκλοφορία τέτοιων οχημάτων, συστημάτων, κατασκευαστικών στοιχείων και χωριστών τεχνικών μονάδων.

Αναφέρει επίσης ότι η αρχή που εκδίδει την έγκριση τύπου της Ένωσης αναλαμβάνει την ευθύνη για τις πληροφορίες συμμόρφωσης, επισκευής και συντήρησης εν χρήσει καθώς και για ενδεχόμενες ανακλήσεις και για οχήματα, συστήματα, κατασκευαστικά στοιχεία και χωριστές τεχνικές μονάδες που διατίθενται στην αγορά με βάση την έγκριση τύπου του Ηνωμένου Βασιλείου.

Επιπλέον, ευκολότερο καθίσταται για τα κράτη μέλη να ανιχνεύουν άτομα που δεν πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας και διόδια, όταν τα οχήματά τους είναι ταξινομημένα σε άλλη χώρα της ΕΕ, καθώς το Συμβούλιο των Μόνιμων Αντιπροσώπων (Coreper) υιοθέτησε την προσωρινή συμφωνία Προεδρίας και το Ευρωπαϊκού Κοινοβούλιου για το θέμα.

"Αυτή η μεταρρύθμιση θέτει σε ισότιμη βάση όλους τους χρήστες των δρόμων όσον αφορά την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας και διοδίων και καθιστά τα ηλεκτρονικά συστήματα διοδίων πιο διαλειτουργικά και συνεπώς πιο οικονομικά αποδοτικά και φιλικά προς το χρήστη", δήλωσε ο Norbert Hofer, Υπουργός Μεταφορών, Καινοτομίας και Τεχνολογίας της Αυστρίας, Προεδρεύων του Συμβουλίου. Στο πλαίσιο της μεταρρύθμισης, οι εθνικές αρχές θα έχουν πρόσβαση στα εθνικά δεδομένα ταξινόμησης οχημάτων άλλων κρατών μελών προκειμένου να εντοπίσουν τους ιδιοκτήτες οχημάτων για τα οποία δεν έχουν καταβληθεί τα τέλη κυκλοφορίας. Η ανταλλαγή πληροφοριών αφορά τα τέλη που καταβάλλονται ηλεκτρονικά ή χειροκίνητα για τη χρήση της οδικής υποδομής. Οι ενδεχόμενες διοικητικές ή νομικές συνέπειες θα εξαρτηθούν από το εθνικό δίκαιο της χώρας όπου το τέλος αφέθηκε απλήρωτο.

Τέλος, σε προσωρινή συμφωνία με τους εκπροσώπους του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου κατέληξε σήμερα η Αυστριακή Προεδρία του Συμβουλίου των Κρατών Μελών, σχετικά με μια πρόταση για τον εξορθολογισμό της συμπερίληψης μέτρων διασφάλισης στις εμπορικές συμφωνίες, έτσι ώστε να εφαρμοστούν αποτελεσματικά και με συνέπεια. Η συμφωνία θα υποβληθεί τώρα για πολιτική έγκριση στο COREPER.

Σύμφωνα με την Προεδρία, τα διμερή μέτρα διασφάλισης που συνδέονται με τις εμπορικές συμφωνίες αποσκοπούν στην προστασία συγκεκριμένου εγχώριου κλάδου από την αύξηση των εισαγωγών οποιουδήποτε προϊόντος το οποίο προκαλεί ή κινδυνεύει να προκαλέσει σοβαρή ζημία στον εν λόγω κλάδο παραγωγής. Η ΕΕ συνάπτει τακτικά εμπορικές συμφωνίες με τρίτες χώρες, οι περισσότερες από τις οποίες περιλαμβάνουν διμερείς ρήτρες διασφάλισης ή άλλους μηχανισμούς προσωρινής ανάκλησης δασμολογικών προτιμήσεων ή προτιμησιακής μεταχείρισης. Μέχρι σήμερα, ο διμερής μηχανισμός διασφάλισης προτείνεται χωριστά σε συνδυασμό με κάθε εμπορική συμφωνία. Στο παρόν στάδιο, ο κανονισμός καλύπτει την εφαρμογή των συμφωνιών ελεύθερων συναλλαγών ΕΕ-Ιαπωνίας, ΕΕ-Σιγκαπούρης και ΕΕ-Βιετνάμ. Οι περαιτέρω εμπορικές συμφωνίες μπορούν να προστεθούν στο πεδίο εφαρμογής του κανονισμού μέσω κατ `εξουσιοδότηση πράξεων.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Κόσμος: Τελευταία Ενημέρωση

X