ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Με νεανικό αίμα βάφτηκε η άσφαλτος το 2018

Σοκάρουν τα επίσημα στοιχεία

Από την αρχή του χρόνου μέχρι σήμερα, ένα μεγάλο ποσοστό – το 26% – των νεκρών σε οδικές συγκρούσεις ήταν νέοι ηλικίας μέχρι 25 ετών. Συγκεκριμένα, από τους 42 νεκρούς σε σύνολο 37 θανατηφόρων συγκρούσεων, οι έντεκα ήταν νέα παιδιά, συνεπεία της απρόσεκτης οδήγησης και της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλης, σημείωσε ο Υπουργός Δικαιοσύνης και Δημοσίας Τάξεως, Ιωνάς Νικολάου, σε σημερινή συνέντευξη Τύπου για την έναρξη της εβδομάδας οδικής ασφάλειας.

Βάσει μελέτης που επικαλέστηκε ο Υπουργός, ο Κύπριος οδηγός αποδεικνύεται βιαστικός, ανυπόμονος και απρόσεκτος στο δρόμο και σημείωσε πως η αυξημένη αστυνόμευση των δρόμων σε συνδυασμό με την επερχόμενη αύξηση των ποινών, κυρίως στις βασικές αιτίες πρόκλησης των θανατηφόρων και σοβαρών δυστυχημάτων - με το πακέτο των νομοσχεδίων να κατατίθεται στο Υπουργικό Συμβούλιο τις επόμενες μέρες - αναμένεται να συνετίσουν πολλούς από τους οδηγούς, οι οποίοι αδιαφορούν για την τιμωρία της πράξεως τους, δηλαδή για το ύψος της προβλεπόμενης ποινής.

Κηρύσσοντας την έναρξη της Εβδομάδας Οδικής Ασφάλειας 29 Οκτωβρίου – 4 Νοεμβρίου 2018, ο κ. Νικολάου είπε, σε ομιλία του που αναμεταδίδει το ΓΤΠ, πως η Κυβέρνηση εστιάζει τις δράσεις της κυρίως στους νεαρούς οδηγούς.

Το Υπουργείο, ανέφερε, διεύρυνε τους δρόμους συνεργασίας με μη κυβερνητικές οργανώσεις και φορείς που δραστηριοποιούνται στον τομέα της οδικής ασφάλειας και, σε συνεργασία με τον Οργανισμό Νεολαίας Κύπρου, μελετώνται νέες δράσεις και κοινοί στόχοι για προαγωγή της καλλιέργειας οδικής κουλτούρας. «Συγκεκριμένα, μέχρι το τέλος του χρόνου θα έχουμε διαμορφώσει ένα ολοκληρωμένο πλάνο στοχευμένων παρεμβάσεων, το οποίο θα τρέξει κατά το έτος 2019, ώστε να επιτύχουμε τη μεγαλύτερη δυνατή προσέγγιση και ευαισθητοποίηση των νέων και ειδικότερα των νεαρών οδηγών», είπε.

Στο ίδιο πλαίσιο, πρόσθεσε, εντάσσεται και η εκπαίδευση των αυριανών οδηγών με την ένταξη του μαθήματος Κυκλοφοριακής Αγωγής και στα λύκεια, από την περσινή σχολική χρονιά, καθώς και η αναβάθμιση των κριτηρίων απόκτησης άδειας οδηγού.

Ταυτόχρονα, σύμφωνα με τον Υπουργό Δικαιοσύνης, ετοιμάζεται η σύσταση της Σχολής Επιμόρφωσης Οδηγών, στην οποία θα μπορούν να παραπέμπονται από το Δικαστήριο ή την Αστυνομία άτομα που χρήζουν επανεκπαίδευσης ή επιμόρφωσης, στα πλαίσια εκτέλεσης της ποινής τους ή ακόμη και υπό τη μορφή εναλλακτικής ποινής.

Ο κ. Νικολάου είπε, επίσης, ότι η αξιολόγηση όλων των δράσεων και μέτρων που εφαρμόζονται διαχρονικά, που απουσίαζε μέχρι σήμερα, θα καλύπτεται μέσω επιστημονικής τεκμηρίωσης από το Επιστημονικό Κέντρο Οδικής Ασφάλειας, το οποίο ετοιμάζει μελέτη για τη σωστή συγκέντρωση, ανάλυση και αξιοποίηση όλων των στατιστικών στοιχείων που προκύπτουν, ώστε να αξιολογούνται τα αποτελέσματα των δράσεων που εφαρμόζονται και να καθορίζονται πολιτικές ή να αναπροσαρμόζονται οι δράσεις με πιο στοχευμένες και αποτελεσματικές.

«Μόνο μέσα από μια πολύπλευρη στρατηγική μπορούμε να ευαισθητοποιήσουμε και να αντιστρέψουμε τις χιλιάδες καταγγελίες για τροχαίες παραβάσεις που είχαμε μέσα σε λίγες μόνο μέρες – όπως για οδήγηση με χρήση κινητού τηλεφώνου, για υπερβολική ταχύτητα, κ.λπ., – να αλλάξουμε το σημερινό προφίλ του Κύπριου οδηγού, που βάσει μελέτης αποδεικνύεται βιαστικός, ανυπόμονος, απρόσεκτος στο δρόμο, και να διαγράψουμε τον θλιβερό αριθμό απώλειας ανθρώπινων ζωών σε οδικές συγκρούσεις. Είναι τραγική ειρωνεία να αναλογιστεί κανείς ότι σε μια σύγχρονη κοινωνία, δεκαέξι συνάνθρωποί μας έχασαν τη ζωή τους στην άσφαλτο επειδή δεν φορούσαν ζώνη και άλλοι εννέα γιατί δεν έφεραν προστατευτικό κράνος», είπε ο Υπουργός.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Κοινωνία: Τελευταία Ενημέρωση

X