ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Κόβουν βόλτες ανεξέλεγκτα τα Τ/κ λεωφορεία και ταξί

Πολλές οι καταγγελίες στην Αστυνομία, αλλά είναι πολιτικό το θέμα

Στο προσκήνιο επανήλθε το θέμα των παράνομων ταξί και λεωφορείων από τα κατεχόμενα, με αφορμή το θανατηφόρο τροχαίο που συνέβη το πρωί στον αυτοκινητόδρομο Λευκωσίας-Λεμεσού, με εμπλεκόμενο ένα τ/κ ταξί.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ της «Κ», καταγγελίες που είδαν το φως της δημοσιότητας κάνουν λόγο για ταξί και μικρά λεωφορεία από τα κατεχόμενα περνούν στις ελεύθερες περιοχές καλύπτοντας το «Τ» από τις πινακίδες εγγραφής και στη συνέχεια επιστρέφουν στα κατεχόμενα φορτωμένα τουρίστες που φτάνουν στην Κύπρο από τα αεροδρόμια Λάρνακας και Πάφου. Από εδώ, προκύπτει και το ερώτημα εάν ο 28χρονος οδηγός του τ/κ ταξί όδευε προς το Αεροδρόμιο Λάρνακας, για να παραλάβει τουρίστες, ώστε να τους μεταφέρει στα κατεχόμενα.

Επίσης, ερωτηματικό παραμένει και το αν το ταξί ήταν ασφαλισμένο, καθώς πολλά οχήματα που κινούνται στις ελεύθερες περιοχές από τα κατεχόμενα, δεν είναι ασφαλισμένα, σύμφωνα με αστυνομικές πηγές.

«Πολιτικό θέμα»

Σύμφωνα με την Αστυνομία, αρκετές καταγγελίες φτάνουν καθημερινά, σχετικά με παράπονα Ελληνοκυπρίων οδηγών, κατά τουρκοκυπρίων, ωστόσο, η Δύναμη δεν μπορεί να επέμβει, καθώς τίθενται πολιτικά θέματα. «Καταγγελίες γίνονται για τροχαίες παραβάσεις (σε τουρκοκυπριακά οχήματα) ωστόσο δεν είναι θέμα της αστυνομίας αλλά πολιτικό», λέχθηκε, συγκεκριμένα.

Δεν ελέγχονται τα μή εγγεγραμμένα οχήματα

Τον περασμένο Μάρτιο, το θέμα πήρε και πολιτικές διαστάσεις, όταν σχετική με το θέμα των ταξί από τα κατεχόμενα απάντηση του Υπουργού Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων κ. Μάριου Δημητριάδη δόθηκε στη δημοσιότητα.

«Σε ό,τι αφορά στα μη αδειούχα ταξί που δραστηριοποιούνται παράνομα στους αερολιμένες Λάρνακας και Πάφου αναφέρεται ότι οι Επόπτες του Τμήματος Οδικών Μεταφορών, σε συνεργασία με την Αστυνομία, διεξάγουν καθημερινά ελέγχους με στόχο τον εντοπισμό των πειρατών στο επάγγελμα του οδηγού ταξί, όταν διαπιστώνεται ότι ιδιωτικά οχήματα μεταφέρουν παράνομα πελάτες. Το Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων κάλεσε γραπτώς τους κατόχους των οχημάτων αυτών όπως σταματήσουν την παράνομη ενέργειά τους και τους ενημέρωσε ότι σε περίπτωση μη συμμόρφωσής τους θα εξεταστεί η δυνατότητα ποινικής δίωξής τους», τονιζόταν μεταξύ άλλων στην απάντηση του Υπ. Μεταφορών.

Πρόσθετα, αναφέρεται ότι από τις 28 Νοεμβρίου, 2014 τέθηκε σε ισχύ το συνημμένο Διάταγμα, σύμφωνα με το οποίο η μεταφορά επιβατών επί μισθώσει με όχημα που δεν είναι εφοδιασμένο με άδεια οδικής χρήσης ρυθμίζεται εξώδικα. Ωστόσο, για να εφαρμοστεί το Διάταγμα θα πρέπει οι Επόπτες του Τμήματος Οδικών Μεταφορών να εντοπίσουν τον παράνομο ιδιώτη τη στιγμή που πληρώνεται από τον επιβάτη.

«Συνεπώς, το φαινόμενο της μεταφοράς επιβατών με ιδιωτικά οχήματα είναι δύσκολο να αντιμετωπιστεί λόγω της αδυναμίας στοιχειοθέτησης των καταγγελιών, αφού οι μεταφερόμενοι επιβάτες θα πρέπει να δώσουν σχετική μαρτυρία ότι για τη μεταφορά τους κατέβαλαν κόμιστρο», αναφέρεται σχετικά.

Επιπρόσθετα και ως προς τα ταξί από τις κατεχόμενες περιοχές, τα οποία πραγματοποιούν παράνομα δρομολόγια στις ελεύθερες περιοχές σημειώνεται από τον κ. Δημητριάδη στην απάντησή του, ότι η ρύθμιση της μεταφοράς επιβατών από τις κατεχόμενες περιοχές με μη εγγεγραμμένα οχήματα δεν εμπίπτει στις αρμοδιότητες του Υπουργείου Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων αλλά στις αρμοδιότητες του Υπουργείου Εξωτερικών.

Ωστόσο, σημειώνεται ότι, εφόσον τα εν λόγω οχήματα δεν είναι εγγεγραμμένα στο Μητρώο του Εφόρου Μηχανοκινήτων Οχημάτων, δεν μπορούν να τύχουν ελέγχου ούτε να καταγγελθούν από τους Επόπτες του Τμήματος Οδικών Μεταφορών και την Αστυνομία.»

Αυτοκίνητα από τις ελεύθερες περιοχές στα κατεχόμενα

Τονίζεται συναφώς πως βάσει των Περι Μηχανοκίνητων Οχημάτων & Τροχαίας Κινήσεως Νόμο δεν υπάρχει ασφαλιστική κάλυψη για οχήματα που περνούν στα κατεχόμενα. Υπάρχει κάλυψη Έναντι Τρίτου σε όλες τις χώρες που έχουν υπογράψει Πολυμερή Συμφωνία Εγγύησης (Αυστρία, Βέλγιο, Ελβετία, Τσεχία, Γερμανία, Δανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ισπανία, Γαλλία, Φινλανδία, Ελλάδα, Ουγγαρία, Κροατία, Ιταλία, Ιρλανδία, Ισλανδία, Λουξεμβούργο, Νορβηγία, Ολλανδία, Πορτογαλλία, Σουηδία, Σλοβακία, Σλοβενία, Εσθονία, Λετονία, Λιθουανία, Μάλτα, Πολωνία, Ανδόρα, Βουλγαρία και Ρουμανία).

Ωστόσο, κατά τη διέλευση αυτοκινήτου προς τα κατεχόμενα, ζητείται από τον οδηγό να πληρώσει ένα ποσό για ασφάλιση, που συνάδει με συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, ώστε να υπάρχει κάλυψη.

Πηγή: Η Καθημερινή

Κοινωνία: Τελευταία Ενημέρωση

X
X