ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Οι Ε/κ γεμίζουν τα ντεπόζιτα τους από τα κατεχόμενα και το θέμα πάει στην Βουλή

Θα παρθούν αποφάσεις;

Η αυξανόμενη τάση για προμήθεια καυσίμων κίνησης από τα πρατήρια των κατεχομένων λόγω της μειωμένης τιμή έχει θέσει ως επιτακτική την ανάγκη για επίλυση του ζητήματος τόσο σε επίπεδο βουλής, η οποία αναμένεται σε επόμενη της συνεδρία και στην παρουσία του Υπουργού Οικονομικών να συζητήσει την αναθεώρηση της φορολογίας, αλλά και σε επίπεδο Τμήματος Τελωνείων.

Από την πλευρά δε του Τμήματος Τελωνείων η κινητοποίηση ήρθε με αφορμή συγκεκριμένη υπόθεση εταιρίας ταξί και μετά από καταγγελία που αφορά συγκεκριμένη εταιρία ταξί η οποία φέρεται να εφοδιάζει συστηματικά τα αυτοκίνητα της με καύσιμα των κατεχομένων. Οι σχετικές αναλύσεις έχουν καταδείξει διαφορετική ποσότητα θείου στα καύσιμα σε σχέση με το καθορισμένο όριο προδιαγραφών που τηρούνται στις ελεύθερες περιοχές. Για το θέμα έχει γίνει ήδη κρούση προς τον Γενικό Εισαγγελέα από τον οποίο ζητείται νομική συμβουλή για το πώς θα πρέπει να τυγχάνουν διαχείρισης παρόμοιες υποθέσεις καθώς εκφράζεται η εκτίμηση ότι πρόκειται πλέον για ζήτημα διασφάλισης του δημοσίου συμφέροντος. Ηγέρθηκαν παράλληλα σειρά ερωτημάτων προς τον Γενικό Εισαγγελέα ώστε να υπάρχει ξεκάθαρη εικόνα της διαμορφωθείσας κατάστασης καθώς επίσης και να δημιουργηθεί ένα πλαίσιο ολιστικής διαχείρισης της.

Την ίδια ώρα και εν αναμονή της νομικής συμβουλής του Κώστα Κληρίδη, το Τμήμα Τελωνείων προχωρά παράλληλα και σε συζητήσεις με το Υπουργείο Εμπορίου, για το θέμα των προδιαγραφών των καυσίμων. Η σύσκεψη έχει προγραμματιστεί για το πρωί της Τρίτης στο Αρχιτελωνείο στη Λευκωσία και θα πραγματοποιηθεί μεταξύ των συνεργατών του Τμήματος Τελωνείων αλλά και εκπροσώπου του Υπουργείου Εμπορίου.

Θέμα ποιότητας

Στην καταγγελθείσα υπόθεση με την εταιρία ταξί, κατά τον έλεγχο των καυσίμων διαφάνηκε ότι η περιεκτικότητα του θείου στα καύσιμα ήταν περισσότερη από τις προδιαγραφές των ελεύθερων περιοχών. Και εδώ έγκειται η διαφορά ανάμεσα στα καύσιμα των ελεύθερων και κατεχόμενων περιοχών, τα οποία μπορεί μεν να πωλούνται σχεδόν στη μισή τιμή, ωστόσο η ποιότητα της βενζίνης και του πετρελαίου που γεμίζουν τα ρεζερβουάρ των αυτοκινήτων δεν είναι διασφαλισμένη. Είναι γνωστοί οι έλεγχοι ποιότητας που διεξάγει κατά καιρούς το Τμήμα Τελωνείων, ωστόσο το ζητούμενο φαίνεται να είναι πλέον να ξεκινήσουν να εφαρμόζονται συγκεκριμένα μέτρα προς αποτροπή αυτού του φαινομένου.

 Ήδη η τάση έχει πλήξει σε μεγάλο βαθμό τους πρατηριούχους των ελεύθερων περιοχών ενώ όπως έχει αναδείξει σε ρεπορτάζ της η «Κ», τις μεγαλύτερες επιπτώσεις στον κύκλο εργασιών έχουν επωμιστεί τα πρατήρια που γειτνιάζουν με την πράσινη γραμμή.

Η ποιότητα δεν φαίνεται να επικρατεί της τιμής στην ζυγαριά καθώς η τάση για προμήθεια καυσίμων από τα κατεχόμενα έχει αυξηθεί κατακόρυφα και είναι ανάλογη της πορείας που ακολουθούν οι τιμές στις ελεύθερες περιοχές αλλά και διεθνώς τους τελευταίους μήνες.

Είναι για αυτό το λόγο που η επιτροπή εμπορίου της Βουλής προγραμματίζει να θέσει το θέμα της φορολογίας επί των καυσίμων ενώπιον του Υπουργού Οικονομικών, σε επόμενη της συνεδρία αρχές Ιουλίου.

Ψηλώνουν την τιμή τα βιοκαύσιμα

Την ώρα πάντως που οι τιμές διατηρούνται σε ψηλά επίπεδα, επείγει η συμμόρφωση της Κύπρου με το εναρμονιστικό νομοσχέδιο για την ποιότητα καυσίμων βενζίνης και πετρελαίου, που στοχεύει στην προώθηση της χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, κάτι το οποίο συνεπάγεται και με αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων για το 2020. Βάσει του νόμου τον οποίο ψήφισε την Παρασκευή η Βουλή θα απαγορευθεί η χρήση βιοκαυσίμου πέραν του 7% στο μείγμα καυσίμων. Πάντως βάσει των προνοιών της ευρωπαϊκής οδηγίας, τουλάχιστον το 13% της ακαθάριστης τελικής κατανάλωσης ενέργειας πρέπει να προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και το 10% της τελικής κατανάλωσης ενέργειας στις μεταφορές πρέπει να προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας σε όλες τις μορφές μεταφορών.

Από την πλευρά του ο Διευθυντής του Υπουργείου Ενέργειας Στέλιος Χειμώνας έχει υπογραμμίσει στο πλαίσιο του συνεδρίου «Cyprus in the Digital Agenda» ότι το μοναδικό εργαλείο που έχει στα χέρια της η Κυβέρνηση για επίτευξη των στόχων για χρήση ΑΠΕ στις μεταφορές είναι μέσω των βιοκαυσίμων. Αυτό, μέχρι να είναι σε θέση να δοθούν ουσιαστικά μέτρα και ενίσχυση της αγοράς του ηλεκτρικού αυτοκινήτου, κάτι που αναμένεται να γίνει μετά το 2020.

Πηγή: Καθημερινή/ Της Μαρίας Ηρακλέους 

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Κοινωνία: Τελευταία Ενημέρωση