ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Το ράλλυ Dakar ξεκινά τον μύθο του

Η ιστορία του αγώνα ξεκίνησε το 1977

24sports team

info@24sports.com.cy

Σαν σήμερα (στο τέλος της 26ης αρχή της 27ης Δεκεμβρίου) ξεκίνησε το πρώτο ράλλυ Paris Dakar. Με συμμετοχή 182 οχημάτων. Περίπου 80 αυτοκίνητα, 90 μοτοσυκλέτες και 12 φορτηγά (όλα ιδιωτών) εμφανίστηκαν στο Place du Trocadéro στο Παρίσι για ένα ταξίδι 10.000 χιλιομέτρων (6.214 χιλιόμετρα) με άγνωστο δρόμο και προορισμό το Ντακάρ.

Η συνάντηση ανάμεσα σε δύο κόσμους που αναζητούσε ο ιδρυτής της εκδήλωσης, Thierry Sabine, ξεδιπλώθηκε στην αφρικανική ήπειρο. Μεταξύ των 74 δικύκλων που έφτασαν στην πρωτεύουσα της Σενεγάλης, ο Cyril Neveu, στο τιμόνι ενός Yamaha 500 XT, ήταν ο πρώτος νικητής στον αγώνα που έμεινε στην ιστορία ως: «Το μεγαλύτερο ράλλυ στον κόσμο».

Το 1979 όλα τα οχήματα που συμμετείχαν αγωνίστηκαν στις ίδιες διαδρομές (κάτι που δεν γίνεται σήμερα) και τερμάτισαν μαζί ενώ ο νικητής Cyril Neveu, που κέρδισε την πρώτη διοργάνωση δεν κατάφερε να κερδίσει καμία ειδική διαδρομή.

Η ιστορία του αγώνα για την ακρίβεια ξεκίνησε πριν από δύο χρόνια το 1977 όταν ο Thierry Sabine χάθηκε στη Λιβυκή έρημο κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού με μοτοσικλέτα. Ο Sabine κοίταξε γύρω του και παρά το γεγονός ότι βρισκόταν στη μέση του πουθενά, η σκληρή ομορφιά της χώρας, τον αιχμαλώτισε. Έτσι αποφάσισε να δημιουργήσει το απόλυτο αγωνιστικό γεγονός.

Δεν χρειάστηκε πολύς χρόνος για τον αγώνα να προσελκύσει την προσοχή των αυτοκινητοβιομηχανιών, των χορηγών και των ιδιωτών. Για τις επόμενες τρεις δεκαετίες, το Rally Dakar έγινε η απόλυτη εκτός δρόμου διοργάνωση. Πολλοί από τους συμμετέχοντες αναζητούσαν την περιπέτεια. Επιπλέον, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων συχνά χρησιμοποιούν τον αγώνα για να δοκιμάσουν νέα οχήματα. Οι ομάδες συμμετέχουν σε τέσσερις κατηγορίες: φορτηγά, αυτοκίνητα, δίκυκλες και τετράτροχες μοτοσυκλέτες.

Το 2008, οι διοργανωτές ακύρωσαν την 16ήμερη περιπέτεια λόγω τρομοκρατικής ενέργειας στην Μαυριτανία. Ένα χρόνο αργότερα, ο αγώνας μεταφέρθηκε στη Νότια Αμερική.

Το ράλλυ Dakar δεν είναι μία απλή διοργάνωση του μηχανοκίνητου αθλητισμού και συχνά έχει χαρακτηριστεί ως το πιο επικίνδυνο στον κόσμο. Από το 1979, 70 άνθρωποι έχουν χάσει την ζωή τους. Μεταξύ αυτών οι 28 ήταν αγωνιζόμενοι (19 μοτοσυκλετιστές, 6 οδηγοί αυτοκινήτων, 1 φορτηγού και 2 αγωνιζόμενοι λόγω τοπικών ταραχών.

Μεταξύ των 42 θανάτων (εκτός αγώνα) περιλαμβανομένου και του διοργανωτή Thierry Sabine (από πτώση ελικοπτέρου) οι 14 ήταν δημοσιογράφοι και πλήρωμα υποστήριξης, 23 θεατές και 4 παιδιά.

Εκτός από εξαντλητικό και επικίνδυνο, πολλοί το… κατηγορούν ότι βλάπτει το περιβάλλον. Χιλιάδες οχήματα – συμπεριλαμβανομένων των φορτηγών υποστήριξης – αγωνίζονται σε όλο το τοπίο, αλλά και εκατομμύρια θεατές συρρέουν στα σημεία του αγώνα κάθε χρόνο.

Το 2012, οι περιβαλλοντολόγοι της Αργεντινής κατηγόρησαν τους οργανωτές, πως οι οδηγοί αγνοούν την περιβαλλοντική ζημία, που κάνουν στην προσπάθειά τους να βρουν την πιο σύντομη διαδρομή και επιπλέον πολλές από αυτές τις περιοχές δεν είναι κατάλληλες για την “χιονοστιβάδα” αγωνιζόμενων, των οχημάτων και των θεατών. Πολλά Llamas, φλαμίνγκο και άλλα ζώα γίνονται θύματα όταν τα οχήματα περνούν από τα μονοπάτια της διαδρομής.

Ο αγώνας επίσης περνά από αρχαιολογικούς χώρους, που χρονολογούνται χιλιάδες χρόνια πριν. Το 2009, το Συμβούλιο της Χιλής για τα εθνικά μνημεία εξέδωσε μια έκθεση που ανατίναξε τον αγώνα και σύμφωνα με αυτήν, η διοργάνωση προκαλεί σοβαρή ζημιά στους αρχαιολογικούς χώρους στη βόρεια Χιλή. Η έκθεση ανέφερε ότι οι αγωνιζόμενοι κατέστρεψαν αντικείμενα, που χρονολογούνται μεταξύ 9000 π.Χ. και 1500 π.Χ.

Από την πλευρά τους, οι διοργανωτές λένε ότι από το 2013 η διοργάνωση μείωσε το αποτύπωμα άνθρακα που συνδέεται άμεσα και έμμεσα με τους αγωνιζόμενους, τα πληρώματα υποστήριξης και άλλα. Επιπλέον, οι ιθύνοντες του αγώνα, μέσω διαφόρων έργων, λένε ότι έχουν εξοικονομήσει σχεδόν τα 296.526,46 στρέμματα τροπικού δάσους του Αμαζονίου στο Περού.

Οι Έλληνες της ερήμου

Την αρχή έκανε το 1984 ο Σάκης Παπαδημητριού με ένα Volvo C 303 του Σουηδικού στρατού. Ο 48χρονος οδηγός ήταν τότε ο πρώτος Έλληνας που έφερε την Ελληνική σημαία στον τερματισμό έκτης διοργάνωσης του αγώνα. Κατάφερε να φέρει το Volvo στη δεύτερη θέση της κατηγορίας των φορτηγών.

Στις μοτοσυκλέτες η παράδοση των ελληνικών συμμετοχών ξεκίνησε με τον Θανάση Χούντρα και στη συνέχεια με τους Βασίλη Ορφανό και τον Λουκά Γιαννακούλη.

Πηγή: newsauto.gr

 

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Auto: Τελευταία Ενημέρωση

«S#!t happens»

«S#!t happens»

Η αντίδραση του Φερστάπεν μετά το GP Αυστραλίας
 |  AUTO
X