ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Το εξωτικό BMW i8 Roadster

Αποτελεί ένα από τα πλέον ξεχωριστά αυτοκίνητα της δεκαετίας που διανύουμε

24sports team

info@24sports.com.cy

Σε μια αυτοκίνηση που τρέχει με γοργούς ρυθμούς, η BMW προσθέτει δίπλα από το hi-tech κουπέ i8 την «ανοιχτή» εκδοχή του, δημιουργώντας ένα εντυπωσιακό roadster που βρίθει από τεχνολογία, δύναμη και αισθητική μοναδικότητα.

Το BMW i8 σίγουρα θα γραφτεί με χρυσές σελίδες στην ιστορία της αυτοκίνησης, αφού αποτελεί ένα από τα πλέον ξεχωριστά αυτοκίνητα της δεκαετίας που διανύουμε, όντας η πρώτη απτή εκδοχή ενός υβριδικού sportscar, που όχι μόνο δείχνει, αλλά κυρίως βρίσκεται αρκετά χρόνια μπροστά από τον εποχή του. Πλέον και έχοντας μόλις συμπληρώσει τον 4ο χρόνο της διαδρομής του, η BMW ενισχύει ακόμη περισσότερο το δημιούργημά της λανσάροντας τη ρόουντστερ εκδοχή του. Υποδεχτείτε λοιπόν το νέο BMW i8 Roadster, την έκδοση του i8 χωρίς μεταλλική οροφή, η οποία έρχεται για να προσφέρει τις αρετές της ανοικτής οδήγησης στους λάτρεις του γερμανικού σπορ δημιουργήματος.

Η επιτυχία των σχεδιαστών της BMW στην περίπτωση του i8 Roadster, αποτελεί το γεγονός ότι έχουν δημιουργήσει ένα πραγματικά μοναδικό σε εμφάνιση κουπέ-ρόουντσερ μοντέλο, το οποίο τραβά πάνω του τα βλέμματα σαν μαγνήτης από όπου και εάν περνά, δείχνοντας σαν να έχει έρθει στο σήμερα από μια άλλη, μελλοντική διάσταση. Αυτό, το έχουμε δει λίγα χρόνια νωρίτερα με το κουπέ i8, το βλέπουμε πλέον και πάλι με την ρόουντστερ εκδοχή του, η οποία ναι μεν βασίζεται πάνω στο «κλειστό» μοντέλο, όμως περιλαμβάνει μια σειρά από στοιχεία εμφάνισης ακόμη πιο μοναδικά. Πρώτο και καλύτερο η μικρών διαστάσεων υφασμάτινη οροφή (κατασκευάζεται από ύφασμα ανώτερης ποιότητας και ειδικό ηχομονωτικό υλικό), η οποία με το πάτημα ενός διακόπτη κρύβεται σε μόλις 15 δλ. στο χώρο πίσω από τα καθίσματα, δίνοντας στο i8 Roadster την απαραίτητη εικόνα ελευθερίας.

Έπειτα, αλλαγμένη και πιο σπορτίφ θα λέγαμε είναι η σχεδίαση του τμήματος του αμαξώματος πίσω από τα κεφάλια των επιβατών, εκεί όπου με στόχο τη μείωση των στροβιλισμών στην καμπίνα το πίσω τζάμι παίζει το ρόλο του ανεμοθώρακα όταν η οροφή είναι ανοικτή. Υπό αυτό το πρίσμα άλλωστε η BMW έχει αλλάξει και τη ροή του αέρα στο εμπρόσθιο μέρος του i8 Roadster, στέλνοντάς τον πλέον προς τους θόλους των τροχών και όχι προς τον αεραγωγό πάνω στο καπό, ώστε να αποφευχθεί η είσοδός του στην καμπίνα όταν η οροφή είναι ανοικτή. Από εκεί και πέρα και μένοντας στις αισθητικές αλλαγές, στο πλάι των πίσω κολώνων του i8 Roadster συναντούμε όμορφα μεταλλικά πλαίσια που αναγράφουν τη λέξη «Roadster», ενώ ειδικά για το μοντέλο έχουν δημιουργηθεί νέες ελαφρύτερες ζάντες 20 ιντσών. Εάν τώρα ενδιαφέρεστε για την αεροδυναμική, θα πρέπει να τονίσουμε ότι o σχετικός συντελεστής έχει κρατηθεί χαμηλά (cd:0.28), επιφέροντας πολλά οφέλη σε επιδόσεις, κατανάλωση, θόρυβο κ.ο.κ.

Ανοίγοντας τις… αντισυμβατικές πλαϊνές πόρτες του i8 Roadster (ανοίγουν όπως και στο κουπέ προς τα πάνω και όχι προς τα έξω), αποκαλύπτεται ένα οδηγοκεντρικό εσωτερικό, που προβάλει και πάλι τον hi-tech χαρακτήρα του αυτοκινήτου μέσω στοιχείων όπως ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων (αλλάζει τις ενδείξεις του ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης) ή η 8,8 ιντσών οθόνη ψηλά στο ταμπλό για το σύστημα πολυμέσων iDrive. Τα πανέμορφα σπορ καθίσματα είναι χαμηλά τοποθετημένα φέρνοντας τον οδηγό σε απευθείας επαφή με το δρόμο, ενώ το τιμόνι έχει χρωμιωμένες επενδύσεις και σπορ λαβή. Ποιοτικά, τα πάντα βρίσκονται στο ανώτερο δυνατό επίπεδο όχι μόνο σε ό,τι αφορά στην επιλογή των υλικών, αλλά και σε ό,τι αφορά στην κορυφαία στιβαρότητα που αποπνέει η όλη κατασκευή. Στους χώρους, σε αντίθεση με το i8 Coupe που έχει διάταξη 2+2 θέσεων, η καμπίνα του i8 Roadster είναι αποκλειστικά διθέσια, ώστε να δημιουργηθεί ένας έξτρα χώρος 100 «κλειστών» λίτρων πίσω από τα καθίσματα για τη μεταφορά αντικειμένων, εκτός των 88 λτ. που υπάρχουν διαθέσιμα στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Σε ό,τι αφορά στις θήκες για μικροαντικείμενα, αυτές συνολικά είναι κάπως περιορισμένες, αφού εκτός των 2 ποτηροθηκών πάνω στο τούνελ της κεντρικής κονσόλας, υπάρχουν μόνο δύο ρηχές θήκες με κάλυμμα για κέρματα ή χαρτιά σε όλη την καμπίνα, καθώς και ένα κάπως περιορισμένης χωρητικότητας ντουλαπάκι συνοδηγού.

Όπως και ο κουπέ «αδελφός» του, έτσι και το BMW i8 Roadster διαθέτει για την κίνησή του το ισχυρότερο eDrive plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης της βαυαρικής μάρκας. Αυτό, αποτελείται από έναν 3κυλίνδρο, turbo κινητήρα βενζίνης ονομαστικής απόδοσης ισχύος 231 ίππων (και ροπής 32.6 kgm), αλλά και από έναν ηλεκτροκινητήρα 143 ίππων και 25.5 kgm ροπής. Η συνδυαστική ισχύς είναι 374 ίπποι. Με βάση τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του συστήματος, ο ηλεκτροκινητήρας στέλνει τη δύναμή του μέσω αυτόματου κιβωτίου 2 σχέσεων στους εμπρός τροχούς, ενώ ο βενζινοκινητήρας μέσω επίσης αυτόματου κιβωτίου 6 σχέσεων στους πίσω τροχούς, δημιουργώντας έτσι μια οικολογική τετρακίνηση. Η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα αντλείται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 11.6 kWh η οποία φορτίζεται από εξωτερική πρίζα, ενώ υπάρχει και σύστημα ανάκτησης της ενέργειας κατά την πέδηση που παρέχει επιπλέον ενέργεια στην μπαταρία. Σκοπός του ηλεκτροκινητήρα είναι να υποβοηθά τον βενζινοκινητήρα στο έργο του, χαρίζοντας στον οδηγό σε full επιτάχυνση τα 374 άλογα του συνδυασμού, όμως ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης το i8 Roadster μπορεί να κινηθεί και αμιγώς ηλεκτρικά σε ταχύτητες έως και 120 km/h, μειώνοντας κατά πολύ την κατανάλωσή του.

Ο συνδυασμός του κινητήρα βενζίνης με τον ηλεκτροκινητήρα χαρίζει φυσικά στο BMW i8 Roadster πολύ γρήγορες επιδόσεις. Σύμφωνα πάντα με τα εργοστασιακά νούμερα, το 0-100 km/h απαιτεί μόνο 4.6 sec, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h. Η δύναμη αυτή είναι διαθέσιμη άμεσα στον οδηγό, αφού το σύστημα κίνησης με τη συνδρομή του ηλεκτροκινητήρα και του πολύ καλού αυτόματου κιβωτίου προσαρμόζει συνεχώς τον τρόπο λειτουργίας του, με βάση το πως ο οδηγός χειρίζεται το πεντάλ του γκαζιού, ώστε να του προσφέρει είτε τα περισσότερα δυνατά άλογα, είτε να λειτουργήσει μόνο με τον ηλεκτρισμό για να εκμηδενίσει την κατανάλωση καυσίμου. Έτσι, σε ήπιους ρυθμούς εμπλέκεται μόνο ο ηλεκτροκινητήρας εντυπωσιάζοντας με την εντελώς αθόρυβη λειτουργία του, ενώ μόλις οι στροφές και οι ταχύτητες ανέβουν μπαίνει στο «παιχνίδι» και ο 3κύλινδρος turbo βενζινοκινητήρας, έχοντας μάλιστα έναν ευπρόδεκτο σπορτίφ ήχο, για να προσφέρει την έξτρα δύναμη. Ωστόσο το πιο εντυπωσιακό είναι η μέση κατανάλωση που βλέπει ο οδηγός στον ψηφιακό πίνακα οργάνων του αυτοκινήτου, η οποία ξεκινά από το 0 lt./100 km αν κινείται με το πρόγραμμα eDrive που εμπλέκει μόνο το ηλεκτρικό μοτέρ και μπορεί να φθάσει το πολύ μέχρι τα 7.9 lt./100 km που καταγράψαμε εμείς με την αποκλειστική χρήση και του βενζινοκινητήρα. Θα πρέπει πάντως να τονίσουμε το εξής: Εάν η ενέργεια στη μπαταρία αδειάσει (υπολογίστε ότι φθάνει περίπου για 40 χλμ. όντας πλήρως φορτισμένη), τότε το i8 Roadster κινείται αποκλειστικά με το μοτέρ βενζίνης – με κάποια μικρά διαστήματα εμπλοκής του ηλεκτροκινητήρα που χρησιμοποιεί τα λίγα αποθέματα ενέργειας που δίνει κατά καιρούς το σύστημα ανάκτησης την ενέργειας στην μπαταρία – κάτι που σημαίνει ότι ο οδηγός δεν έχει στη διάθεσή του τα πλεονεκτήματα της έξτρα ισχύος και της μείωσης της κατανάλωσης του ηλεκτροκινητήρα. Όμως έστω και έτσι, όπως προείπαμε η μέση κατανάλωση δεν ξεφεύγει και διατηρείται σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα από ό,τι περιμένεις από ένα sportscar κουπέ αυτού του χαρακτήρα.

Όντας ένα γνήσιο τέκνο της BMW, το i8 Roadster έχει ως στόχο του να προσφέρει στον οδηγό του απολαυστικές στιγμές ευχαρίστησης πίσω από το τιμόνι. Άλλωστε, από την πρώτη στιγμή που ο οδηγός ανοίξει την προς τα πάνω ανοιγόμενη πλαϊνή πόρτα, καβαλήσει το γυμνό κατώφλι του πλαισίου από CFRP (ειδικό πολυμερές υλικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα) και καθίσει στο χαμηλά τοποθετημένο κάθισμα, αντιλαμβάνεται ότι έχει να κάνει με μια κατασκευή που στοχεύει στην ευχαρίστησή του. Και αυτό αν μη τι άλλο το εισπράττει σε κάθε ευκαιρία, αφού είναι πραγματικά εκπληκτική η στιβαρότητα της όλης σύμπραξης πλαισίου-αναρτήσεων-αμαξώματος, η οποία χαρίζει στο i8 Roadster μια αμεσότητα στις αντιδράσεις του σε συνθήκες κοντά στο όριο που σε εκπλήσσει για «ανοικτό» αυτοκίνητο – οι άνθρωποι της BMW έχουν κάνει ίσως την τέλεια δουλειά στο πεδίο της ακαμψίας.

Παράλληλα, η πρόσφυση με τα δύο μοτέρ σε συνεχή σύμπραξη βρίσκεται σε πολύ υψηλά επίπεδα και η ουδετερότητα στις αντιδράσεις είναι τόσο δεδομένη, όσο οι σχεδόν μηδενικές κλίσεις από το αμάξωμα (ιδίως εάν έχει επιλεγεί το Sport mode οδήγησης), που χαρίζουν στον οδηγό ένα μοναδικό αίσθημα σιγουριάς. Αυτό το αίσθημα είναι ακόμη πιο ορατό στις ευθείες της εθνικής, εκεί όπου το i8 Roadster ταξιδεύει σε ταχύτητες κοντά στα 200 km/h μένοντας βιδωμένο στην άσφαλτο και εμπνέοντας για ακόμη πιο ψηλά. Ίσως από πλευράς αίσθησης θα θέλαμε το κάτι παραπάνω από το τιμόνι κυρίως όταν έχουν επιλεγεί τα προγράμματα Comfort και Eco Pro, όμως από τη μια θα χανόταν ο χρηστικός χαρακτήρας του αυτοκίνητου, ενώ από την άλλη, ναι, δεν περιμένεις -ακόμη τουλάχιστον- το τέλειο τιμόνι από ένα υβριδικό όχημα έστω και αυτού του επιπέδου. Μένοντας όμως στο πεδίο της χρηστικότητας, ένα ακόμη στοιχείο που εντυπωσιάζει στο i8 Roadster είναι η λειτουργία της ανάρτησής του, η οποία στην καθημερινή χρήση χαρίζει πολύ καλή άνεση και αντίστοιχη ποιότητα κύλισης. Ok, το χαμηλό ύψος από το έδαφος θέτει περιορισμούς, ιδίως όταν περνάς από «σαμαράκια», σε εισόδους γκαράζ κ.λπ., όμως σε κάθε περίπτωση το δημιούργημα της BMW είναι ένα sportscar που δεν θα κουράσει στην καθημερινή οδήγηση τον ιδιοκτήτη του.

Με κόστος στη χώρα μας 185.200 ευρώ, το BMW i8 Roadster είναι ένα αυτοκίνητο που απευθύνεται σε ένα πολύ συγκεκριμένο κοινό. Ένα κοινό που αναζητά το διαφορετικό, αναζητά το πρωτοπόρο, αναζητά το καινοτόμο. Και αυτό, αν μη τι άλλο το νέο δημιούργημα της BMW το προσφέρει απλόχερα, διανθίζοντάς το και με μια νότα «φρεσκάδας» που του προσφέρει η ανοιγόμενη οροφή του. Είναι αδιαμφισβήτητα, όπως και ο κουπέ βέβαια «αδελφός» του, ένα future classic τετράτροχο δημιούργημα, αλλά και μια απόδειξη του τι μπορεί να καταφέρει στο ανώτερο σκαλοπάτι της αυτοκίνησης η βαυαρική φίρμα.

Πηγή: newsauto.gr

 

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
BMW  |  Auto

Auto: Τελευταία Ενημέρωση

X