ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Test drive: Volkswagen cross up! 1.0 TSI

Η πιο ολοκληρωμένη εκδοχή του up! προσθέτει στα χαρακτηριστικά του μοντέλου την αυξημένη ευχρηστία ενός crossover και τις επιδόσεις του 1.0 TSI

24sports team

info@24sports.com.cy

Tο Volkswagen up! έχει πλέον μια ιδιαίτερα πληθωρική γκάμα. Στην κορυφή της, δίπλα στο σπορ up! GTI, υπάρχει και η crossover εκδοχή του, με μια πιο ήπια έκδοση του ίδιου κινητήρα.

Το cross up! έχει κατά ενάμιση πόντο μεγαλύτερο ύψος από το έδαφος, φτάνοντας τους 17. Ακόμα κι αν δεν παρατηρήσεις αυτό το στοιχείο, σίγουρα θα το προσέξεις για το ξεχωριστό στιλ του. Το αμάξωμα του συμβατικού up! ντύνεται με γενναίες δόσεις άβαφου πλαστικού, μπάρες οροφής και προφυλακτήρες με εμφάνιση αλουμινένιας ποδιάς.

Στην καμπίνα, το σκουρόχρωμο ταμπλό έχει σκληρά υλικά με αρκετά προσεγμένο φινίρισμα. Η μικρή έγχρωμη οθόνη δεν λειτουργεί με την αφή και δεν έχει τις δυνατότητες ενός σύγχρονου infotainment. Όμως η Volkswagen παρέχει δωρεάν για το smartphone του οδηγού την εφαρμογή Maps & More που διαθέτει σύστημα πλοήγησης με χάρτες TomTom κι έναν πλήρη υπολογιστή ταξιδιού, μαζί με την ειδική βάση για να το τοποθετεί στο πάνω μέρος του ταμπλό. Η χωροταξία της καμπίνας δεν έχει αλλάξει. Στη θέση οδήγησης μόνο κάποιος αρκετά ψηλός δεν θα βολευτεί, ενώ ο χώρος για τους πίσω είναι από τους καλύτερους στην κατηγορία. Κορυφαίο είναι και το πορτμπαγκάζ αφού διαθέτει 251 lt, έναν πρακτικό, διπλό πάτο, αλλά και μια κανονική ρεζέρβα από κάτω.

Δεν χρειάζονται παρά λίγα χιλιόμετρα στους σπασμένους δρόμους της πόλης για να εκτιμήσεις την ποιότητα κύλισης του cross up!, η οποία είναι ακόμα καλύτερη από των συμβατικών εκδόσεων. Σε συνδυασμό με τη δεδομένη ευελιξία του μοντέλου, αποτελεί ιδανικό σύντροφο για τις καθημερινές μετακινήσεις. Ο 3κύλινδρος 1.0 TSI αποδίδει χορταστική ροπή από χαμηλά, 16,3 kgm από τις 1.500 rpm, και μπορεί να κινήσει αρκετά γρήγορα το cross up!, εκπέμποντας το χαρακτηριστικό, διακριτικό γουργουρητό του στο βαθύ πάτημα του γκαζιού.

Τα όργανα μετρήσεων αποκαλύπτουν ότι στην πράξη το cross up! είναι ελάχιστα πιο αργό από το συμβατικό up! 1.0 TSI στις ρεπρίζ, με 80-110 km/h σε 5,3” με 3η και 7,8” με 4η, έναντι 5,2” και 7,5”, αντίστοιχα. Είναι όμως καλύτερο από στάση, με 0-100 km/h σε 10,4” (αντί για 10,7”) και 0-400 m σε 17,4” (αντί για 17,5”). Στα ανταγωνιστικά μοντέλα, το ίδιας ισχύος, ατμοσφαιρικό Suzuki Ignis 1.2, ξεκινά ακόμα καλύτερα, γράφοντας 0-100 km/h σε 9,9” και 0-400 m σε 17,1”, αλλά υστερεί στις ρεπρίζ, με 5,7” και 9,4”, αντίστοιχα. Από την άλλη, το τούρμπο Kia Picanto X-Line 1.0 T-GDi των 100 PS είναι γρηγορότερο, γράφοντας 80-110 km/h σε 5,3” με 3η και σε 7,2” με 4η, 0-100 km/h σε 9,5” και 0-400 m σε 16,8”.

Εκτός πόλης, το cross up! διατηρεί το κορυφαίο πάτημα του συμβατικού που θυμίζει μεγαλύτερο αυτοκίνητο, χωρίς καμία επιπλέον πλεύση η ασάφεια. Στις στροφές, δεν νιώθεις να παίρνει μεγαλύτερη κλίση, και η μόνη διαφορά είναι ότι ο εσωτερικός τροχός σπινάρει πιο εύκολα στις γλιστερές, κλειστές στροφές. Κάτι που βέβαια καταπνίγεται εν τη γενέσει του από το ESP. Στα 130 km/h με 5η έχει 2.900 rpm, οπότε ταξιδεύει ξεκούραστα και οικονομικά. Χάρη στο αυξημένο ύψος του, θα κινηθεί σε ένα χωματόδρομο χωρίς να βρίσκει κάτω με το παραμικρό, όμως δεν πρέπει να περιμένεις πολλά περισσότερα από αυτό.

Στο τέλος της ημέρας, η κατανάλωση των 6,4 lt/100km είναι χαμηλότερη από του Picanto, αλλά υψηλότερη από του Ignis. Είναι λογική από μόνη της, όμως το cross up! είναι το ακριβότερο από τα τρία, έχει το χαμηλότερο επίπεδο εξοπλισμού και καλύπτεται από μόλις διετή εγγύηση, έναντι της 7ετούς κάλυψης των άλλων, οπότε δεν είναι ιδιαίτερα ελκυστικό, οικονομοτεχνικά. Αναμφίβολα τα καταφέρνει εξαιρετικά εντός και εκτός πόλης, όμως ο ανταγωνισμός είναι αδυσώπητος, τόσο στα μίνι crossover όσο και στο… ίδιο του το σπίτι: Το high up! 1.0 TSI κοστίζει €2.000+ λιγότερο. Ποσό αρκετά μεγάλο για 1,5 πόντο επιπλέον ύψος και μερικά πλαστικά.

 

 

drive.gr

Auto: Τελευταία Ενημέρωση

«S#!t happens»

«S#!t happens»

Η αντίδραση του Φερστάπεν μετά το GP Αυστραλίας
 |  AUTO
X
X