ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Οδηγούμε το νέο Audi A6

Κινητήρες εως 340 άλογα, μόνο quattro & με αυτόματα κιβώτια

24sports team

info@24sports.com.cy

«Φορτωμένο» με το σύνολο σχεδόν της τεχνολογίας και κτισμένο στη λογική του A8, το νέο Audi A6 θα μπορούσε να θεωρηθεί κάλλιστα η λιμουζίνα της διπλανής πόρτας για τις εύρωστες αγορές και οικονομίες, τουλάχιστον...

Όταν μετά από δυο πολύωρες πτήσεις, που ξεκίνησαν ξημερώματα, καλείσαι να οδηγήσεις για 100 και πλέον χλμ. σίγουρα δεν μπορείς να νιώθεις πιο «φρέσκος» από ποτέ. Από την άλλη θα πεις αγαπητέ αναγνώστη τι σχέση έχουν όλα αυτά με την οδήγηση του ολοκαίνουργιου Audi A6 πέριξ του Πόρτο στην Πορτογαλία; Μην προτρέχεις. Το παραπάνω σκηνικό ήταν σε μεγάλο βαθμό πραγματικότητα μέχρι τη στιγμή που βολεύτηκα στο αναπαυτικό κάθισμα του ολοκαίνουργιου A6, όταν και διαπίστωσα πως το αυτοκίνητο είχε το ίδιο σύστημα μασάζ στα καθίσματα με αυτό του A8, που το Auto Τρίτη Premium είχε δοκιμάσει αποκλειστικά ένα μήνα πριν (τεύχος 12/2018). Μέσα από το ίδιο σύστημα infotainment επέλεξα το αναζωογονητικό πρόγραμμα μασάζ (διαθέσιμα άλλα 4 παρακαλώ) και σε λίγη ώρα ένιωσα τόσο φρέσκος, τόσο ορεξάτος για οδήγηση, όσο σα να είχα βρει το αυτοκίνητο έξω από το σπίτι μου μετά από καλό, 8ώρο ύπνο… Δεν είναι όμως μόνο αυτά τα συστήματα, που το A6 «δανείστηκε» από το Α8 και τα έφερε πιο κοντά σε μεγαλύτερο αγοραστικό κοινό. Βλέπεις, όσο περιορισμένος και αν είναι ο αριθμός των εχόντων την δυνατότητα να επενδύσουν 60.000 ευρώ για ένα πολυτελές μεγάλο σεντάν, είναι σίγουρα κατά πολύ μεγαλύτερος από αυτούς που μπορούν να υπογράψουν μια επιταγή από 120.000 ευρώ για μια premium λιμουζίνα, όπως το A8… Και αυτό είναι το ατού του ολοκαίνουργιου Audi A6 στη μάχη που θα δώσει απέναντι από την BMW Σειρά 5 και την Mercedes E-Class: O «εκδημοκρατισμός» της υψηλής τεχνολογίας και των καινοτομιών, που έρχονται σχεδόν απΆ ευθείας από την ναυαρχίδα της Audi.

Ένα ξεχωριστό business σεντάν

Κύριο χαρακτηριστικό της σχεδιαστικής ταυτότητας του νέου Audi A6 είναι η πλατιά εξαγωνική μάσκα Singleframe (την κολακεύουν ιδιαίτερα οι τονισμένοι αεραγωγοί χαμηλά στον προφυλακτήρα) και το «ρευστό» αμάξωμα, εκφράζοντας απόλυτα τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της γερμανικής φίρμας, όπως τα A8 και A7 Sportback. Τυχαίο; Φυσικά όχι μιας και το Α6 είναι το τρίτο μοντέλο που φέρει την υπογραφή του αρχισχεδιαστή Μαρκ Λίχτε, που μπήκε στην Audi το 2014. H σιλουέτα του Α6 είναι προφανώς εμπνευσμένη από το μεγαλύτερο A8, αλλά εδώ οι πρόβολοι είναι κοντύτεροι, υπάρχουν διαφορετικά σχεδιασμένα φώτα και η γραμμή των πίσω «ώμων» μαζί με την οροφή έχουν μια κουπεδίζουσα λογική προσδίδοντας πιο «αθλητικό» στυλ. Με καθαρές επιφάνειες και έντονες ακμές, το νέο business sedan της Audi συνδυάζει (στα μάτια μου τουλάχιστον) επιτυχημένα την σπορτίφ κομψότητα με την σοφιστικέ παρουσία. Η τελευταία επισφραγίζεται από το σχεδιασμό των προβολέων, που δίνει έμφαση στην υψηλή τεχνολογία που διαθέτει το νέο Α6. H Audi παρέχει τρεις διαφορετικές τεχνολογίες προβολέων με την κορυφαία HD Matrix LED να διαθέτει 5 οριζόντιες γραμμές, οι οποίες διαμορφώνουν τα φώτα ημέρας και αποτελούν τη φωτεινή υπογραφή του νέου Α6. Προαιρετικά, η οπτική ταυτότητα του πίσω μέρους αποτελείται από μια οριζόντια γραμμή και 9 κάθετα στοιχεία για κάθε φως, ενώ στις ακριβές εκδόσεις τα φώτα των φρένων καλύπτουν το χώρο ανάμεσα. Βασισμένο στην MLB Evo πλατφόρμα, το νέο Audi A6 έχει μήκος 4.939 χλστ. (+7 χλστ.), με το πλάτος να έχει αυξηθεί πιο αισθητά (+12 χλστ.) στα 1.886 χλστ. Το εντυπωσιακό στοιχείο για το νέο A6 είναι πως παρά την αύξηση κατά 2 χλστ. του ύψους (1.457 χλστ.) είναι πιο αεροδυναμικό από τον προκάτοχό του με τον σχετικό συντελεστή να είναι στο 0,24 από 0,26! Σε αντίθεση με τη μόδα, που θέλει τα νέα μοντέλα ελαφρύτερα από τα προηγούμενα, το Α6 και παρά την ευρεία χρήση αλουμινίου στο πλαίσιο, στην ανάρτηση και στα πάνελ του αμαξώματος, είναι έως και 30 κιλά βαρύτερο από πριν λόγω του ήπιου υβριδικού συστήματος κίνησης, που έχουν στάνταρ όλες οι εκδόσεις.

Από τον Ιούλιο στην Ελλάδα

Χωρίς αμφιβολία μεγάλα, πολυτελή σεντάν όπως το νέο Audi A6 δεν περιμένουν να… ξεπουλήσουν σε μια αγορά όπως η ελληνική, στην οποία το νέο γερμανικό πολυτελές σεντάν θα λανσαριστεί τον Ιούλιο με τιμή από περίπου 63.000 ευρώ. Σε κάθε περίπτωση, το νέο A6 ανεβάζει τον -ήδη ψηλά τοπθετημένο- τον πήχη στην κατηγορία και υπόσχεται να κάνει δύσκολη τη ζωή της BMW Σειρά 5 και της Mercedes E-Class.

Μπαίνοντας στην καμπίνα του νέου A6 είναι έκδηλη η προσπάθεια για μια minimal σχεδίαση με «καθαρές» οριζόντιες γραμμές και μια business casual διάθεση. Θεωρούμε περιττό κάθε σχολιασμό για την ποιότητα των υλικών, που είναι φυσικά κορυφαία, την αίσθηση πολυτέλειας και το από-άλλο-πλανήτη φινίρισμα. Αυτό που κάνει όμως το εσωτερικό του Α6 να ξεχωρίζει για τα δεδομένα της κατηγορία είναι αυτό το μοναδικό high-tech προφίλ, που διαθέτει και που δίνει το δικό του ιδιαίτερο χρώμα. Και δεν είναι τόσο ο μεγάλος ψηφιακός πίνακας οργάνων Audi Virtual Cockpit, που γνωρίζουμε άλλωστε και από άλλα μοντέλα της γερμανικής φίρμας, όσο η ουσιαστική κατάργηση των συμβατικών κουμπιών με όλες τις λειτουργίες να ελέγχονται όχι από μία, αλλά από δύο οθόνες αφής στην -στραμμένη προς τον οδηγό- κεντρική κονσόλα. Ναι, όπως και στο Α8.

Μέσω της πάνω (10,1 ιντσών στις ακριβές εκδόσεις) οθόνης ελέγχεται το σύστημα infotainment, ενώ η κάτω χρησιμοποιείται για το σύστημα κλιματισμού, την εισαγωγή κειμένου (γίνεται επιφάνεια γραφής με αναγνώριση γραφικού χαρακτήρα) και τις λειτουργίες άνεσης. Το λειτουργικό σύστημα αφής MMI με ρύθμιση στην ταχύτητα απόκρισης διαθέτει μια πρωτοποριακή λειτουργία: ο χρήστης ακούει και νιώθει ένα «κλικ» ως επιβεβαίωση μόλις τα δάχτυλά του ενεργοποιήσουν μια λειτουργία. Με πολλές, έξυπνες επιλογές εξατομίκευσης, το εξελιγμένο σύστημα infotainment του Α6 προσαρμόζεται απόλυτα στον οδηγό. Τα προκαθορισμένα μπουτόν των συνηθέστερων λειτουργιών αποτελούν τη βάση για εξατομικευμένες επιλογές, ενώ μέχρι και 7 διαφορετικοί οδηγοί μπορούν να αποθηκεύσουν τις μεμονωμένες προτιμήσεις τους σε ισάριθμα προφίλ χρηστών, έχοντας τη δυνατότητα να ρυθμίσουν μέχρι και 400 παραμέτρους.

Χώροι: Business Class

Η αύξηση του μεταξονίου κατά 12 χλστ. αντανακλάται άμεσα στην καμπίνα των επιβατών, που είναι ακόμα πιο μεγάλη σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά. Ο χώρος για τα πόδια όσων κάθονται στο πίσω κάθισμα είναι ακόμη πιο αρχοντικός, ξεπερνώντας αυτόν των βασικών ανταγωνιστών του. Οι χώροι για τα κεφάλια αλλά και τους ώμους τόσο μπροστά όσο και πίσω είναι επίσης μεγαλύτεροι, τονίζοντας την άνεση. Από την άλλη, ο χώρος αποσκευών του πολυτελούς σεντάν παρέμεινε στα 530 λτ., ωστόσο το άνοιγμα είναι μεγαλύτερο για ευκολία στη φόρτωση και το καπό μπορεί να ανοίγει και ηλεκτρικά με την κίνηση του ποδιού.

Στην έναρξη της διάθεσής του στις ευρωπαϊκές αγορές η Audi θα προσφέρει το νέο A6 με 3 μηχανικά σύνολα τα οποία λόγω κυβισμού θα αντιμετωπίσουν το άδικο φορολογικό σύστημα της χώρας μας. Στην κορυφή της γκάμας είναι ο 3,0 TFSI turbo V6 βενζινοκινητήρας των 340 ίππων και των 500 Nm ροπής, που επιταχύνει το business sedan από τα 0 έως τα 100 χλμ./ώρα σε 5,1 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα (μέση κατανάλωση καυσίμου αναλόγως τροχών 6,7 – 7,1 λτ./100 χλμ. με εκπομπές CO2 151-161 γρ./χλμ./). Στον αντίποδα συναντάμε τον 3,0 TDI V6 turbodiesel των 286 ίππων και των 620 Nm ροπής, που εξασφαλίζει παραπλήσιες επιδόσεις, αλλά με χαμηλότερη κατανάλωση (μέση τιμή αναλόγως με τους τροχούς 5,5-5,8 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 142-150 γρ./χλμ.). Ο 3,0 TDI θα είναι διαθέσιμος και με 231 άλογα. Μέσα στο χρόνο θα λανσαριστεί και μια έκδοση 2,0 TDI με 204 άλογα, για την οποία ακόμη δεν είναι διαθέσιμα τα στοιχεία επιδόσεων και κατανάλωσης. Στο μέλλον θα υπάρξει και 2λιτρη έκδοση βενζίνης. Όλες οι κινητήρες συνδυάζονται με σύστημα τετρακίνησης quattro και αυτόματο κιβώτιο (διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων S-Tronic στη βενζίνη και αυτόματο 8 σχέσεων Τiptronic στο diesel). Mέσα στο χρόνο θα λανσαριστούν και προσθιοκίνητες εκδόσεις.

Υβριδική τεχνολογία σε όλη τη γκάμα

Το νέο A6 προσφέρει ήπια υβριδική τεχνολογία σε ολόκληρη την γκάμα κινητήρων. Τα 4κύλινδρα μοτέρ θα χρησιμοποιούν ένα απλό 12βολτο σύστημα με μια γεννήτρια με ιμάντα, ενώ οι κινητήρες V6 χρησιμοποιούν ένα πιο «έξυπνο» 48βολτο σύστημα που συνδυάζεται με μια μπαταρία ιόντων λιθίου, η οποία μπορεί να ανακτήσει ενέργεια κατά την επιβράδυνση. Έτσι, όταν ο οδηγός σηκώνει το πόδι από το γκάζι το Audi A6 μπορεί να «ρολάρει» με τον κινητήρα απενεργοποιημένο με ταχύτητες μεταξύ 55-160 χλμ./ώρα και φυσικά να επαναλειτουργεί ακαριαία όταν χρειαστεί. Η λειτουργία start-stop ενεργοποιείται με ταχύτητες έως 22 χλμ./ώρα. Σύμφωνα με την Audi, η ήπια υβριδική τεχνολογία με σύστημα 48V μπορεί να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου μέχρι και κατά 0,7 λτ./100 χλμ.

Η οδηγική εμπειρία με το νέο Audi A6 ξεκίνησε με την «καλή» 3λιτρη έκδοση βενζίνης των 340 ίππων, η οποία έφερε την έξτρα αερανάρτηση και τα μαγικά καθίσματα, τα οποία σε κρατάνε πάντα σε φόρμα χάρη στο απίθανο μασάζ τους. Επέλεξα ελληνικό σταθμό στο ιντερνετικό ραδιόφωνο και την Comfort λειτουργία του συστήματος παραμετροποίσης Drive Select. Ε λοιπόν, σε συνδυασμό με την απόλυτα ησυχία στην καμπίνα η ποιότητα κύλισης θύμισε μαγικό χαλί, παρά την παρουσία τροχών 21 ιντσών (!). Με την επιλογή Dynamic δεν χάθηκε σημαντικό μέρος της άνεσης, αλλά το μεταβλητής υποβοήθησης τιμόνι παράμεινε μέτριο σε αίσθηση. Το άγγιγμα στο γκάζι πάντως με την ακαριαία απόκριση πρόσφερε θεαματικές επιταχύνσεις, η δε πρόσφυση έδειξε να ξεπερνάει τα όρια της φαντασίας συνεπικουρούμενη φυσικά από τη μόνιμη τετρακίνηση quattro και τους τεράστιους τροχούς των 21 ιντσών με ελαστικά 255/35. Απόλυτα ουδέτερη συμπεριφορά ακόμη και στους στενούς επαρχιακούς δρόμους γύρω από το Πόρτο. Και εκεί που νομίζεις πως θα είναι δύσκολο στις μανούβρες ανακαλύπτεις πως το διαθέσιμο νέο σύστημα ενεργητικής τετραδιεύθυνσης κάνει το θαύμα του στις χαμηλές ταχύτητες μειώνοντας τον κύκλο στροφής κατά 1,1 μ. (οι πίσω τροχοί στρίβουν έως και 5ο αντίθετα από τους μπροστινούς). Στο ταξίδι δεν το συζητάμε, το Α6 είναι το κάτι άλλο: Έχεις την αίσθηση πως κινείσαι με 100χλμ./ώρα και το κοντέρ δείχνει πάνω από 200 με τη σταθερότητα να συγκλονίζει (οι πίσω τροχοί σε υψηλές ταχύτητες στρίβουν μαζί με τους μπροστινούς).

Μεταπηδώντας πίσω από το τιμόνι του Α6 με τον 2λιτρο TDI των 204 ίππων περίμενα να απογοητευτώ. Το αντίθετο όμως μιας και το «μικρό» Α6 έδειξε να κρύβει συνολικά το μέγεθός του, να κινείται «αέρινα» και να καταναλώσει συγκριτικά, τίποτα! Ακόμη και με τη στάνταρ ανάρτηση (με ελατήρια και ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ) ελάχιστη ήταν άμβλυνση στην ποιότητα κύλισης, ακόμα και σε δρόμους γεμάτους κακοτεχνίες και μπαλώματα, όπως τους ελληνικούς.

Με τεχνολογία από το Α8

Στο τεχνολογικό πεδίο, όπως και το Α8, έτσι και το A6 διαθέτει εξελιγμένα συστήματα υποβοήθησης και θέτει νέα στάνταρ στην premium κατηγορία. Αυτά περιλαμβάνουν τα ParkPilot και GaragePilot, τα σύστημα αυτόματης στάθμευσης σε εξωτερικούς και στεγασμένους χώρους αντίστοιχα χρησιμοποιώντας την εφαρμογή myAudi app στο smartphone του οδηγού. Τα δύο αυτά συστήματα αποτελούν μέρος του πακέτου Park assist, ενός από τα τρία πακέτα συστημάτων υποβοήθησης. Το City Assist με τη σειρά του περιλαμβάνει συστήματα όπως την καινούργια υποβοήθηση διασταυρώσεων. Το Tour assist διαθέτει την ενεργή υποβοήθηση κίνησης, στην οποία το προσαρμοζόμενο cruise control (Adaptive Cruise Control) συνδυάζεται με απαλές παρεμβάσεις στο σύστημα διεύθυνσης προκειμένου το νέο A6 να παραμένει στη λωρίδα του. Το Α6 είναι ικανό για αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 3, όπως και το Α8. Παράλληλα, υπάρχει σύστημα πλοήγησης με λειτουργία αυτοδιδασκαλίας, ενώ οι νέες υπηρεσίες «Car-to-X» χρησιμοποιούν το στόλο της Audi για την παροχή δεδομένων σε πραγματικό χρόνο όσον αφορά την κίνηση, κινδύνους ακόμη και εύρεση θέσης στάθμευσης!

 

 

 

Πηγή: www.autotriti.gr

 

 

 

Auto: Τελευταία Ενημέρωση

«S#!t happens»

«S#!t happens»

Η αντίδραση του Φερστάπεν μετά το GP Αυστραλίας
 |  AUTO
X