ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Δοκιμή: Renault Kadjar 4x4

Η τετρακίνητη, πετρελαιοκίνητη έκδοση του Renault Kadjar που δοκιμάζουμε αποτελεί την κορυφαία επιλογή στην γκάμα. Σε ποιους απευθύνεται και τι παραπάνω κερδίζεις από τις… μικρότερες;

24sports team

info@24sports.com.cy

What is new
- 1,6 diesel με 130 άλογα
- Τετρακίνητο με δυνατότητα κλειδώματος
- Καίει 6,8 λτ./100 χλμ.
- Κοστίζει 27.510 ευρώ

Μετά τη δοκιμή των Renault Kadjar 1,2 TCe 130 και 1,5 dCi 110, που αποτελούν τις «βασικές» εκδόσεις σε βενζίνη και diesel αντίστοιχα ήρθε η στιγμή να δοκιμάσουμε την κορυφαία έκδοση της γκάμας του γαλλικού SUV, αυτήν με τον 1,6 diesel κινητήρα των 130 ίππων, ο οποίος συνδυάζεται με τετρακίνηση. Όπως είναι φυσικό, η εν λόγω έκδοση απευθύνεται σε ένα πιο ειδικό κοινό, αυτό δηλαδή που θα βγει πιο συχνά εκτός δρόμου με σύμμαχο την τετρακίνηση, ενώ ταυτόχρονα θέλει να συνδυάσει τις σβέλτες επιδόσεις με την οικονομία του diesel.

Από 27.510 ευρώ

Το Renault Kadjar 1,6 dCi 130 4WD ξεκινάει από τα 27.510 ευρώ για την εξοπλιστική έκδοση Expression η οποία περιλαμβάνει όλα τα βασικά και κάτι παραπάνω, όπως κάρτα «hands free» αντί για κλειδί, διζωνικό κλιματισμό, cruise control, θερμαινόμενους καθρέπτες και ζάντες αλουμινίου. Η επόμενη είναι η Dynamic (31.890 ευρώ) και τα σημαντικότερα επιπλέον στοιχεία που διαθέτει είναι οι αισθητήρες παρκαρίσματος και το σύστημα πλοήγησης, ενώ η κορυφαία έκδοση είναι η BOSE (32.890), η οποία όπως αποκαλύπτει το όνομά της φέρει ένα εξελιγμένο ηχοσύστημα με Subwoofer και 2 tweeter και ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών. Από την πλευρά μας θα διαλέγαμε την Expression μιας και η απόσταση από τις άλλες δύο είναι σχετικά μεγάλη.

Κινητήρας: Οικονομικός ή σβέλτος, ανάλογα τη «στιγμή»

Κάτω από το καπό του Kadjar της δοκιμής βρίσκεται ένας γνώριμος, ο 1,6 diesel κινητήρας των 130 ίππων της Renault. Στην πράξη, με το Eco mode απενεργοποιημένο έχει δύναμη και είναι σβέλτος, όμως να είμαστε ειλικρινείς εμείς δεν το προτιμήσαμε, τουλάχιστον όταν δεν κινούμασταν αποκλειστικά μέσα στην πόλη. Σίγουρα τα 6,8 λτ./100 χλμ. με αυτό ενεργοποιημένο είναι δελεαστικά, όμως «ξε-φίμωτρος» ο εν λόγω κινητήρας είναι περισσότερο απολαυστικός, γεμάτος και ολοκληρωμένος, δείχνει μια υπεροχή απέναντι στον 1,5 dCi των 110 ίππων. Σε σχέση, τώρα, με τον 1,2 TCe 130; Εδώ η τετρακίνηση και το περισσότερο βάρος φαίνονται, παρότι αυτό δεν αποτυπώνεται στα νούμερα των ρεπρίζ.

Εσωτερικό: Μοντέρνο και ποιοτικό

Φυσικά η εν λόγω έκδοση του Kadjar δεν διαφοροποιείται στο εσωτερικό από τις υπόλοιπες που έχουμε γνωρίσει, παρά μόνο στον περιστροφικό επιλογέα για την τετρακίνηση στη βάση της κονσόλας. Έτσι, συνολικά η καμπίνα του μοντέλου χαρακτηρίζεται από μοντέρνα σχεδίαση και ποιοτικά υλικά. Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός και κερδίζει τις εντυπώσεις, ενώ το ίδιο ισχύει και για την οθόνη αφής, παρότι δεν έχει το τελευταίο update της Renault που γνωρίσαμε πρόσφατα από το Captur. Τέλος, η χειρολαβή που ενώνει ταμπλό με κονσόλα είναι στιβαρή, η εργονομία δεν προβληματίζει, ενώ καλοί για τους επιβάτες κρίνονται οι χώροι. Αναφορικά με τις αποσκευές, το πορτ-μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 472 λίτρα, ωστόσο αυτό που σε κερδίζει είναι ο βαθύς διπλός πάτος.

Περί τετρακίνησης

Το Kadjar χρησιμοποιεί ουσιαστικά την τετρακίνηση All Mode 4x4i της Nissan. Έτσι, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει είτε την δικίνητη λειτουργία, είτε την αυτόματη 4x4 όπου μέχρι και το 50% της ροπής στέλνεται πίσω, είτε την δυνατότητα κλειδώματος για πιο δύσκολα εδάφη και μέχρι μια ορισμένη ταχύτητα.

Στο δρόμο: Ανετη ανάρτηση, θορυβώδης καμπίνα

Η οδική συμπεριφορά του τετρακίνητου Kadjar δεν διαφοροποιείται αισθητά από τις υπόλοιπες εκδόσεις, παρόλο που ο πίσω άξονας φέρει πολλαπλούς συνδέσμους αντί για ημιάκαμπτο. Ok, το πίσω μέρος είναι πιο αποτελεσματικό στις ανωμαλίες και σταθερό στο κατσαρό οδόστρωμα, η ανάρτηση ωστόσο παραμένει μαλακή στο σύνολό της, χωρίς όμως να επιτρέπει μεγάλες κλίσεις. Παράλληλα, το τιμόνι διαθέτει καλή πληροφόρηση, η τετρακίνηση «δουλεύει» γρήγορα ακόμη και στο χιόνι, και έτσι η μοναδική ένστασή μας έχει να κάνει με το θόρυβο που περνάει στην καμπίνα, τόσο από τους τροχούς, όσο και από τους πλαϊνούς καθρέπτες, αφού ένα πολύωρο ταξίδι στα 120 χλμ./ώρα μάλλον θα κουράσει οδηγό και επιβαίνοντες. Τα φρένα, από την άλλη είναι αποτελεσματικά, αφού χρειάστηκαν μόλις 36,7 μέτρα για την πλήρη στάση από τα 100 χλμ./ώρα.

Auto: Τελευταία Ενημέρωση

«S#!t happens»

«S#!t happens»

Η αντίδραση του Φερστάπεν μετά το GP Αυστραλίας
 |  AUTO
X