ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Δοκιμή: Νέο Dacia Duster 4x4 με 110 PS

Το νέο Duster διατηρεί ψηλά το λάβαρο της Dacia ως μια από τις πιο value for money επιλογές στα SUV έχοντας στη φαρέτρα του εκδόσεις βενζίνης και ντίζελ.

24sports team

info@24sports.com.cy

Μετά τη δοκιμή του δικίνητου Dacia Duster ντίζελ με αυτόματο κιβώτιο στο γκαράζ βρέθηκε η τετρακίνητη έκδοση με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, που συνεχίζει να είναι μια από τις πλέον προσιτές τετρακίνητες λύσεις στην κατηγορία των μικρομεσαίων SUV.

Κατ` αρχάς, όσον αφορά στο αισθητικό κομμάτι, το τετρακίνητο Duster δεν έχει μεγάλες διαφορές από τις 4x2 εκδόσεις, ωστόσο ξεχωρίζει με την πρώτη ματιά λόγω των μαύρων περιμετρικά τοποθετημένων πλαστικών προστατευτικών και των νίκελ «4WD» στα εμπρόσθια φτερά. Από εκεί και πέρα, ο φρέσκος «αέρας» που αποπνέει η δεύτερη γενιά Duster, με το πλήρως ανασχεδιασμένο εξωτερικό, ορίζεται, μεταξύ άλλων, από τα νέα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, το νέο «σκαλοπάτι» μεταξύ εμπρός φτερού και πόρτας, την καινούργια κυψελοειδή γρίλια, τις τονισμένες προστατευτικές ποδιές εμπρός-πίσω και τις μυώδεις καμπύλες που διέπουν το σύνολο του αμαξώματος.

Από 17.350 ευρώ το 4Χ4

Το νέο Duster διατηρεί ψηλά το λάβαρο της Dacia ως μια από τις πιο value for money επιλογές στα SUV έχοντας στη φαρέτρα του εκδόσεις βενζίνης και ντίζελ. Όσον αφορά στο ντίζελ, το νέο Duster διατίθεται αποκλειστικά στην έκδοση Sportive με τιμή που ξεκινά από τις 17.350 ευρώ, ενώ στη βενζίνη κοστίζει από 15.500 ευρώ στη βασική Ambiance. Τονίζουμε πως η εν λόγω έκδοση διακρίνεται για τον πλήρη εξοπλισμό της που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ζάντες αλουμινίου, cruise control, σύστημα infotainment με Bluetooth-USB & aux, πλευρικούς-μετωπικούς αερόσακους και κουρτίνας, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε οδόστρωμα με κλίση κ.α..

Κινητήρας: Ό,τι πρέπει!

Δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις ο 4κύλινδρος, 8βάλβιδος ντίζελ κινητήρας χωρητικότητας 1,5 λτ. του Duster, ο οποίος με άμεσο ψεκασμό και turbo αποδίδει 110 ίππους και 260 Nm ροπής, διαθέσιμα μόλις από τις 1.750 σ.α.λ.. Το μηχανικό αυτό σύνολο διακρίνεται για το θετικό του τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, την ήσυχη λειτουργία του αλλά και την άμεση απόκρισή στο πάτημα του πεντάλ του γκαζιού, συνεπικουρούμενο βέβαια και από την κοντή κλιμάκωση του μηχανικού κιβωτίου 6 σχέσεων, η οποία ωστόσο θα ταλαιπωρήσει τον οδηγό στις αστικές μετακινήσεις. Από πλευράς κατανάλωσης, με επιλεγμένη την κίνηση στους εμπρόσθιους τροχούς, το Duster 1,5 dCi αποδεικνύεται ιδιαίτερα φειδωλό στις απαιτήσεις του σε καύσιμο με την τιμή στον υπολογιστή ταξιδίου να κυμαίνεται στα 6,4 λτ./100 χλμ., ωστόσο με επιλεγμένη την αυτόματη τετρακίνηση η κατανάλωση αυξάνεται κατά περίπου 1 λτ./100 χλμ. πλησιάζοντας τα επίπεδα της πρώτης γενιάς.

Εσωτερικό: Καλό ποιοτικά και ευρύχωρο

Η δεύτερη γενιά του Duster έχει κάνει άλμα στον τομέα του εσωτερικού με την απτή ποιότητα, την εργονομία και την πρακτικότητα να έχουν ανέβει επίπεδο, αποτινάσσοντας τις όποιες αστοχίες του παρελθόντος. Με την πρώτη ματιά ξεχωρίζει η εντελώς νέα διάταξη του ταμπλό, στο οποίο δεν έχουν γίνει εκπτώσεις στη συναρμογή και το φινίρισμα αν και κατασκευασμένο πλήρως από σκληρά πλαστικά, με την οθόνη αφής του συστήματος Media Navi Evo να εδράζει πάνω ακριβώς από τους σχεδόν αεροπορικού τύπου διακόπτες για τις βασικές λειτουργίες. Μόνη μας ένσταση τα εμπρόσθια καθίσματα, τα οποία, αν και αναπαυτικά, δείχνουν να υπολείπονται σε στιβαρότητα του συνόλου. Πέραν αυτού, εκπτώσεις δεν έχουν γίνει ούτε και στους χώρους, καθώς το Duster θα μεταφέρει εύκολα πέντε ενήλικους επιβάτες, που θα έχουν στη διάθεσή τους περισσότερες από 15 θήκες για μικροαντικείμενα, χωρίς να στριμωχτεί κανείς, ενώ και ο χώρος των αποσκευών είναι άκρως ικανοποιητικός για την κατηγορία με όγκο 467 λτ..

Οδική συμπεριφορά: Εντός έδρας στα εκτός δρόμου

Το πετρελαιοκίνητο, τετρακίνητο Duster χάρη στην πιο ελαφρώς πιο σφιχτή ανάρτηση χαρίζει καλύτερη συμπεριφορά στο δρόμο με μειωμένες κλίσεις και περισσότερη σταθερότητα στον αυτοκινητόδρομο. Επίσης, ο οδηγός έχει σύμμαχο το βελτιωμένο σε πληροφόρηση τιμόνι που είναι όμως ελαφρύ σε αίσθηση και την αυτόματη τετρακίνηση, που δύσκολα θα αφήσει το Duster να υποστρέψει. Από πλευράς άνεσης το Duster 4x4 «σιδερώνει» τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ στις εκτός δρόμου διαδρομές φαίνεται να παίζει… εντός έδρας. Αρωγοί του σκληροτράχηλου off road χαρακτήρα του είναι οι κοντύτεροι από τις δικίνητες εκδόσεις πρόβολοι, η μεγάλη απόστασή του από το έδαφος (210 χλστ.) και η άμεση εμπλοκή της αυτόματης ηλεκτρονικά ελεγχόμενης τετρακίνησης -απενεργοποιείται αυτόματα αν ξεχαστείτε στα 85 χλμ./ώρα-, ενώ ο οδηγός έχει και την έξτρα βοήθεια που προσφέρουν οι ενδείξεις του κλισιόμετρου κατά το διαμήκη/εγκάρσιο άξονα και την πυξίδα στην οθόνη του infotainment. Τέλος, σε κάθε περίπτωση τα φρένα είναι ανθεκτικά και αποτελεσματικά, παρά την παρουσία ταμπούρων στον πίσω άξονα.

 

 

auotriti.gr

Auto: Τελευταία Ενημέρωση

«S#!t happens»

«S#!t happens»

Η αντίδραση του Φερστάπεν μετά το GP Αυστραλίας
 |  AUTO
X